Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ipskamp
ipskamp - 08-03-2019 15:46:03
Computers & Telefonie

Garantie op Iphone gewonnen via Vriendenloterij

op 24 april 2017 won ik een iphone in de vriendenloterij. in februari van dit jaar begon het toestel kuren te vertonen en op 2 maart heb ik de klantenservice van de vriendenloterij gebeld met het verzoek om een oplossing. na veel heen en weergepraat heeft de dame die ik aan de lijn had haar supervisor gevraagd wat te doen. zij vertelde mij dat ik teruggebeld zou worden. om het die persoon gemakkelijker te maken heb ik op 2 maart het volgende geschreven aan de klantenservice van de vriendenloterij:


 


 


’op 24 april 2017 verraste u mij met een prijs en wel de iphone 7. ongeveer een week geleden begon het toestel kuren te vertonen: telkens liep de iphone vast en kon er niet meer mee gewerkt worden. na een herstart (aan/uitknop en volumeknop/zachter) deed het toestel het weer even, maar na het indrukken van een app kreeg ik weer hetzelfde euvel. vervolgens heb ik alle instellingen hersteld maar het euvel bleef. daarna alle instellingen en inhoud gewist en opnieuw het toestel ingesteld. het euvel bestaat echter nog steeds.


vervolgens ben ik naar een amac-store gegaan en daar werd uiteraard om een aankoopnota gevraagd.


 


vanmiddag heb ik uw klantenservice gebeld en uitgelegd wat er aan de hand is. uw medewerkster heeft contact gehad met haar supervisor die haar vertelde dat de garantie slechts een jaar bedraagt.


in de europese richtlijn koop en garantie is een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de eu. elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument.


in de nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn. van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. in veel gevallen kan de verkoper dus ook na twee jaar nog aangesproken worden volgens de nederlandse wet.


 


kortom, u heeft dit toestel gekocht bij apple neem ik aan. u kunt dus de verkoper hier op aanspreken.


 


ik ga er vanuit dat u mijn klacht naar behoren afhandelt.’’


 


op 5 maart werd ik gebeld door marton van de afdeling prijzen. hij had mijn bericht van 2 maart nog niet gelezen maar deed dit alsnog. ik zei hem tevreden te zijn met een bewijs van aankoop zodat ik naar de verkoper kon gaan met het defecte toestel.


vervolgens stuurde hij mij een garantiebewijs van de mediamarkt waar het toestel gekocht was. echter, op het bewijs staat dat de kleur ‘silver’ is, terwijl mijn toestel zwart is, en dat de garantietermijn loopt tot 2 maart 2019.


ik heb direct de e-mail waarmee ik het garantiebewijs kreeg beantwoord met de opmerking dat het niet klopte.


op 7 maart heb ik nog een herinnering gestuurd maar tot op heden niets meer vernomen van de vriendenloterij.


 


is dit een doodlopende weg?