Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Dirk vd Heuvel
Dirk vd Heuvel - 03-04-2019 13:31:24
Winkels & Webshops

Post van aliexpress raakt weg bij Postnl

ik ben er na weken van schrijven bellen en klagen achter waarom zoveel aliexpress pakketjes wegraken bij postnl


 


er zit een grove fout in de aliexpress website die er voor zorgt dat misschien wel duizenden mensen per jaar hun bestelling niet ontvangen.


deze fout zit in het adresweringssysteem.
je kunt niet handmatig je woonplaats in typen
want als je er op klikt krijg je een lijst met gemeenten waar je uit moet kiezen


mijn voorbeeld:


ik woon in een piepklein dorpje in súdwest fryslân (zuidwest friesland) dat is de grootste gemeente van nederland met honderden andere dorpjes en ook grotere woonplaatsen als bolsward en sneek.


maar súdwest fryslân is het enige waar ik uit kan kiezen


mijn adres wordt dan:



pietje puk
pietje puk straat 13
1234ab súdwest fryslân


nederland


 


hier zit het grote probleem


omdat ik mijn plaatsnaam niet zelf kan invullen blijft de post bij postnl vertraagd.


dit komt omdat de postcode en woonplaats niet bij elkaar horen en er dan een woonplaats bij de postcode moet worden gezocht.
in het geautomatiseerd systeem gaat dit niet altijd goed, waardoor het opnieuw wordt ingevoerd en als het systeem de postcode niet kan lezen wordt het teruggestuurd.
hierdoor ben ik het afgelopen half jaar al 6 verzendingen kwijt geraakt.


als ik mijn plaats naam (dus niet de gemeente) zelf kan invullen:


 


pietje puk
pietje puk straat 13
1234ab pietjepukdorp   <<de feitelijke plaatsnaam
nederland


 


op deze wijze kan die hele procedure worden overgeslagen en kan ook de verzendtijd wel met een week worden verkort.


zo kan de aliexpress post zonder die na verwerking worden bezorgd.
ik probeer al maanden het hoofd kantoor hier over te contacteren maar er is op geen enkele manier waar dan ook een bruikbaar e-mail of post adres van te vinden.


het is in ieders belang dat dit wordt veranderd, niet alleen voor de klanten maar ook aliexpress zelf omdat er dan duizenden minder retourzendingen of klachten hoeven worden behandeld.


 


nu is het volgende probleem hoe krijg ik dit bij het hoofdkantoor van aliexpress?


er is geen e-mail geen post adres van te vinden voor dit soort contact..


als we een adres vinden kan ik hier een engelse versie van maken en als er genoeg mensen zijn die dat versturen komen ze misschien in actie en zetten ze hun it aan het werk om dit te veranderen