Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Va
VanSteenis - 15-04-2019 15:37:18
Elektronica & TV

Garantietermijn na levering defect product


ik kocht op 19 maart 2019 een apparaat bij gear4music.
bij aankomst bleek meteen dat het geleverde niet volledig functioneel was. ik heb daar meteen melding van gemaakt.


het apparaat werd op kosten van gear4music opgehaald en zou gerepareerd of vervangen worden.


helaas bleek geen vervangend exemplaar meer voorhanden.
als ik gebruik wil maken van vervanging, zou pas in augustus 2019 een vervangend exemplaar geleverd kunnen worden.


ik heb vervolgens gevraagd welke consequenties dit zou hebben voor de garantietermijn, aangezien ik in dat geval gedurende 5 maanden geen gebruik van mijn aankoop zou kunnen maken.
gear4music beweert dat de garantietermijn gewoon ingaat op het moment van de aanvankelijke levering.
wel heeft men aangeboden mij het aankoopbedrag terug te betalen, zodat ik t.z.t. een vervangend exemplaar zou kunnen kopen.
echter...de huidige verkoopprijs is 97,00 euro hoger (bij levering in augustus 2019) dan waar ik het in maart 2019 voor gekocht heb.
om deze reden ben ik niet geïnteresseert in een terugbetaling, omdat mij dit op termijn 97,00 euro extra zal kosten.
staat gear4music in zijn recht de aanvankelijke leverdatum (van het defecte artikel) als ingangsdatum voor de garantie te hanteren?