Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

an
angela57 - 25-05-2019 21:35:47
Vakantie & Reizen

Ik heb een klacht tegen Anwb reizen

Via anwb een treinreis geboekt met deze organisatie. de ellende begon al bij de eerste telefoontje om informatie te vragen. ik wou specifieke informatie over de treinverbinding en hotels. ik krijg een informatie die bleek later niet te kloppen. andere informaties zouden voor mijn uitgezocht worden. het werd wel gezegd dat ik een aanvraag moest maken om te kijken of de reis beschikbaar. de dag daarna had ik al een factuur en kon me niet meer aan de reis onttrekken. antwoord op mijn vragen krijg ik niet. na bellen, lang op de wacht gezet, mails zouden snels beantwoord worden. ik werd telkens naar de zeer summier webpagina van anwb verwezen. omdat ik dit niet correct vond ging ik ook weer de rekening bestuderen en kwam daarachter dat de factuur niet correspondeerde met het de door mij geboekte reis waar een dubbele kamer aangeboden werd voor een een persoonsgebruik. zo werd het op de website aangeboden. in de factuur stond vermeld een persoonskamer. ik boek nooit een persoonskamer en had op die basis nooit deze reis geboekt. na ettelijke telefoontjes en mails waarmee ik van het kastje naar de muur gestuurd werd, krijg ik te horen dat het met een fout in de website van anwb te maken had. ik had het dus goed gezien. de fout werd gezegd, werd meteen gecorrigeerd om andere reizigers teleurstellingen te besparen maar er werd geen rekening gehouden met de misleidende informatie en de gevolgen voor mijn reis en betaling. sterker nog dubbele kamers waren niet meer beschikbaar. mijn oorspronkelijke boeking van een dubbele kamer werd als niet bestaand gezien en ik mocht geen rechten hier aan ontlenen. ik was echt perplex. ik gaf aan dat ik de reis op deze basis nooit geboekt had. na mail en telefoontjes lukte om bij bij betaling van 160 eu twee van de vier kamers als dubbele kamer om te boeken. eigenlijk niet terecht. ik was aan het einde van mijn latijn. er waren een paar weken verstreken en de reis naderde. 
ik ging akkoord met deze oplossing. ik was de strijd moe. helaas de kwaliteit van de hotels liet erg wensen dat maakt het veel erger. 
in zürich, was, voor het  korte bezoek van een halve middag, het hotel van zeer matige kwaliteit. kaal en ongezellig. het personeel was wel vriendelijk. ontbijt stelde niks voor. hier had ik een kamer met een twijfelaar gekregen. matrassen en kussen waren van slechte kwaliteit. in bergün was het hotel zeer basic. verouderd. je kon hier niet lunchen of a la kart eten. alles in het dorp was dicht. uitgestorven. geen alternatieven behalve een peperdure restaurant dat niet altijd open was. kamer was  een donker zolderkamer met twijfelaar. zeer slecht matras en slappe kussens. na veel wikken wegen heb ik in het hotel kunnen eten. ik ben lactose intolerant en eet ook nooit een volledig menù. het leek bijna een drama voor het hotel om hier aan te voldoen. zij deden in hun ogen hun beste. ik krijg toch drie gangen met als toetjes de fruitsalade van het ontbijt. ik moest toch de half pension betalen. het was  eem gedwongen keuze omdat er geen alternatieven waren.dit ellende heeft drie overnachtingen gekost. 
het hotel in zermatt zag er goed uit. bij de vraag of ik een rustige kamer had gekregen werd non chalant gereageerd. ja zoals ik al bang voor was, was mijn kamer, zoals vaker een persoonskamer, bij de lift en de bergkamer van de poetshulp. om acht uur 's ochtends waren de dames hard aan het kletsen en spullen sjouwen voor mijn deur, ondanks het boordje niet storen. de matrassen waren hier goed. dit heb ik vermeld aan de balie die zich niet veel van aantrok. de ontbijtruimte was ijskoud en de hele dag vlogen elikopter buiten vanwege de bouw activiteiten in de buiten seizoen.
in bern was het hotel modern, goede ingerichte kamer met het raam een vier banen drukke straat. het klonk alsof je op straat sliep. ik was echt ten einde raad en heb een andere kamer gevraagd. het ging in eerste instantie niet maar het lukte uiteindelijk wel. ook hier was geluidsoverlast maar iets minder. 
het hotel had wel goede matrassen en goed ontbijt maar was zeer slecht geïsoleerd. 
de dag van vertrek ik de ice van basel naar keulen als gevolg van werkzaamheden gecanceld.
dit is niet zoals een vakantie hoort. mijn indruk is dat zonder enkele zorg voor de klant reizen in de maag gesplitst worden