Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

CF
CF - 16-07-2019 10:19:06
Auto & Vervoer

VW Polo 1.4 problemen net na garantie

Graag uw advies - sept 2018 - aankoop vw polo 104 tdi bouwjaar 07-2015 a 9400, met bovag garantie a 6 mnd - garage zit wat ver weg maar toch besloten deze aankoop te doen. 1e auto zoon 20 jr voor gebruik woon/werk 140 a 150km per dag, rustige rijder.  ons advies, koop een goede auto omdat je dagelijks behoorlijk wat km moet rijden.onderhoud bij vw garage omdat het dan altijd geregistreerd staat.
2 wkn na de bovag garantie, het lampje van voorgloeien brand, hij zet de auto stil langs de kant vd weg, bij opnieuw starten is het weg.
dit komt de weken erna af en toe voor.  dan begint ook het motorlampje af en toe te branden en verliest de auto soms vermogen.  dit direct gemeld bij de verkopende garage, welke ons verwijst naar een vw dealer om de auto uit te lezen.  contact met de vw garage opgenomen waar in december winterbanden en wintercheck is gedaan.  onze vraag of dit klachten zijn van de egr, wat een kwaal blijkt te zijn. wordt niet opin gegaan. antwoord, als het lampje af en toe brand is er geen probleem, verder geen klachten kunt u doorrijden. eind april weer dezelfde klacht, auto stilgezet en contact opgenomen met hulpdienst welke zei dat ik gewoon 1000 km kon doorrijden maar wel contact met de garage moet opnemen. auto gaat steeds vaker stotteren en ook het olielampje brandt regelmatig, terwijl oliepeil oke isauto uitgelezen, brandstofdruk sensor, gesprek met de garage omdat een beurt ook gepland moest worden en weer onze vrees dat de egr stuk is. advies garage, eerst beurt, kijken of problemen weg zijn, zo niet dan de druksensor vervangen. beurt met vervangen brandstoffilter en oliefilter. hierna zijn problemen erger, alarm gaat zomaar af, 2 dgn na beurt zwarte rookpluimen uitlaat, zeer slecht rijden, inhouden etc. gesprek met garage -> vliegwiel kapot en ms ook de turbo, u kunt er  gewoon mee rijden... ok 2 dgn later auto stopt ermee, nu blijken er kosten te zijn van 4500 waaronder het vliegwiel en injectors en egr moet schoongemaakt etc.  overleg met garage is niet mogelijk, zij zijn star terwijl wij een leek zijn betreffende auto's en uit zijn gegaan van hun adviezen. graag advies