Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Fr
FranskeS - 20-08-2019 07:27:03
Garantie & Verzekeringen

Verkeerde verzekering geadviseerd

in juni 2019 een elektrische bakfiets gekocht van het met urban arrow. dit is een zeer gewilde fiets, helaas ook voor het dievengilde. bij het ophalen van de fiets werd mij door de fietsenwinkel aangeraden direct een verzekering af te sluiten. zij stelde voor om dit via hen te doen en direct gedaan.


 


op 12 juli 2019 kwam ik buiten en bleek de fiets gestolen uit mijn voortuin! direct naar de fietsenwinkel gegaan en na geruststellende woorden werd door hen de verzekering aangesproken. alles zou goed komen en dat bleek ook. na een paar dagen kreeg ik bericht dat ik een nieuwe fiets kreeg.


 


op 13 augustus 2019 nieuwe fiets opgehaald en uiteraard direct weer een verzekering erbij afgesloten. bij het afsluiten stelde hij voor om in plaats van een 1-jarige verzekering een 3-jarige af te sluiten. voordeel hiervan was dat gedurende de gehele looptijd 100% vergoed werd. omdat zelfs de premie over 3 jaar lager was dit gedaan.


 


helaas blijkt achteraf dat er 2 soorten verzekeringen zijn, ‘casco’ en ‘diefstal’. de eerste keer heb ik ‘casco’ afgesloten en de tweede keer ‘diefstal’. in geval van diefstal keert de verzekering alleen uit als de fiets in zijn geheel wordt gestoten. bij ‘casco’ geldt dat ook schades en diefstal van accessoires zijn verzekerd. de fietsenmaker heeft mij deze verschillen nooit uitgelegd en het is mij niet opgevallen op de voorlopige polis. ik ging er dus vanuit dat ik wederom goed verzekerd was.


 


op 16 augustus (maar 2 dagen later) kwam ik buiten en zag ik dat mijn accu was gestolen! enorm schrikken en dit geeft een ontzettend onveilig gevoel. eigenlijk zou ik het liefst helemaal van de fiets af willen gezien de 2 gevallen in 2 maanden tijd. maar goed ik dacht goed verzekerd te zijn dus dat stelde me enigszins gerust.


 


toen ik de fietsenmaker belde ging hij het eerst nakijken en belde later terug. volgens hem heb ik de verkeerde verzekering afgesloten en valt de schade nu dus niet onder de verzekering. ik ben van mening verkeerd ingelicht te zijn en vindt dat de schuld hiervan bij hem ligt. hij gaf teven aan dat ik het had kunnen lezen in de polisvoorwaarden. deze zou ik volgens hem ontvangen moeten hebben via mail maar nooit gehad.


 


wat zijn mijn rechten om de fietsenmaker aansprakelijk te stellen voor deze schade. hij heeft me een verkeerde verzekering geadviseerd terwijl ik er vanuit ging dat hij hier een expert in is.