Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Qu
Quinta21 - 10-10-2019 00:08:30
Auto & Vervoer

Ford Focus 1.0 Ecoboost welke erg trilt door cilinderuitschakeling. Oplossing?

Ik heb sinds juni 2019 een nieuwe ford focus active 1.0 ecoboost 125 pk. vanaf de eerste dag trilt de auto heftig tussen de ca. 2000 - 2800 toeren. in eerste instantie dacht ik dat er onbalans in een wiel zat, maar na onderzoek bij de dealer bleek het probleem in de cilinderuitschakeling te zitten. een bekend en vaak voorkomend probleem. ik kreeg het advies om in de (onzuinige) sportstand te gaan rijden. na een nader onderzoek door de after sales manager van de dealer kreeg ik te horen dat zij het probleem niet kondenoplossen en hij adviseerde mij om de importeur te benaderen. deze hebben mij bericht dat het een fabricageprobleem is waar zij nog geen oplossing voor hebben. verder doen zij er niets mee!!! te gek voor woorden, want koop toch geen nieuwe auto om het gevoel te krijgen dat ik een trillende ziekte heb ( met alle respect voor de mensen welke dit helaas echt hebben). het was geen oude 2e hands auto bij een slechte handelaar vandaan en waar je misschien problemen mee kunt verwachten, maar een gloednieuwe auto........ik wil dat ford het probleem oplost of anders de auto terug neemt welke zij willens en wetens met een gebrek hebben verkocht. wie heeft hier ook ervaring mee en hoe moet ik dit verder aanpakken. sta ook open voor een juridische aanpak of publiciteit!  kan kassa hier misschien aandacht aan schenken?