Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Mi
Mikee - 11-01-2020 20:02:28
Vakantie & Reizen

Reisverzekering keert waterschade niet uit

In december ben ik op vakantie geweest naar curacao voor een welverdiende vakantie. tijdens het snorkelen gebruik ik altijd mijn gopro om mooie onderwaterbeelden te maken.
helaas is deze tijdens het snorkelen stuk gegaan, er is via het scherm naast de lens water in de gopro gekomen waardoor hij het niet meer doet.

bij thuiskomst heb ik gelijk contact opgenomen met mijn reisverzekering allianz waarna ik vrij snel een reactie heb ontvangen:

helaas kunnen wij de schade niet vergoeden. volgens onze voorwaarden bestaat er geen recht op vergoeding als
de schade is ontstaan door langzaam werkende weersinvloeden of andere invloeden (natuurgeweld uitgezonderd),
slijtage, eigen gebrek, eigen bederf, mot, knaagdieren, insecten enzovoorts. uit de ontvangen informatie blijkt dat
uw gopro kapot is gegaan tijdens normaal gebruik. dit valt onder de fabrieksgarantie, het product werkt niet naar
behoren. dit betekent dat wij uw schade helaas niet verder in behandeling kunnen nemen.

deze reactie is naar mijn inziens onzin, weersinvloeden is hier niet van toepassing een gopro is tenslotte geschikt voor opnames onder water en fabrieksgarantie kan ik helaas geen aanspraak meer op maken omdat de gopro al ouder is dan 2 jaar.
ik was benieuwd wat jullie van deze reactie vinden en of jullie het met me eens zijn dat schade gewoon uitgekeerd moet worden.