Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Plinfut
Plinfut - 15-01-2020 00:23:46
Geldzaken & Recht

Vriendenloterij

Op facebook zag ik een bericht met een aanbod van de vriendenloterij: speel mee voor €14,00 per maand en krijg minimaal €15,00 als de eerste afschrijving lukt. dit leek te mooi om waar te zijn, maar de voorwaarden waren duidelijk: opzeggen kan op elk moment, dus ook na de eerste trekking, met een winst van €1,00 zelfs als er geen prijs op het lot valt. mijn conclusie was dat de actie uit kan omdat veel mensen waarschijnlijk vergeten op tijd op te zeggen en dus €28,00 betalen voor minimaal 2 trekkingen en ik was vastbesloten wel op tijd op te zeggen.

helaas werkte het opzegformulier op de website niet. ondanks dat ik de gegevens uit de bevestigingsemail van mijn deelname gekopieerd heb, kreeg ik de melding dat de gegevens niet overeenkwamen met de bekende gegevens. advies: bel de klantenservice. om kosten te besparen heb ik een terugbelverzoek ingediend en kreeg keurig op de aangeven tijd een telefoontje van een computer. "welkom bij de vriendenloterij. op dit moment is het erg druk en de wachttijd bedraagt meer dan 10 minuten. we adviseren u om later terug te bellen." omdat de kosten voor hen waren, heb ik de lijn ruim 42 minuten open gehouden en nog was de melding "het is drukker dan verwacht. we proberen u snel mogelijk te woord te staan." 

mijn gevoel: zo'n lange wachttijd zal anderen laten afhaken, dus zelfs 1 medewerker kan aanhoudende bellers binnen die tijd te woord staan. hetzij de wachtlijst wordt niet op volgorde afgehandeld, of er zit helemaal niemand om de telefoon daadwerkelijk te beantwoorden.

na bijna 3 kwartier heb ik opgehangen en heb ik me tot facebook gericht. daar kreeg ik wederom een automatisch antwoord dat het momenteel erg druk was en dat een menselijk antwoord maar liefst 5 werkdagen kan duren.

gelukkig zijn de kosten voor mijn eerste deelname nog niet afgeschreven, dus het heeft me (nog) niks gekost. aan de andere hand baart me dat des te meer zorgen. het lijkt erop dat niemand de telefoon opneemt of op facebook antwoordt. maar gezien abonnementskosten ook niet worden afgeschreven en de uitslag van de geplande trekking op 9 januari op 15 januari nog niet online staat, lijkt het erop dat het kantoor compleet onbemand is en dit bedrijf met de noorderzon vertrokken is.