Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Mo
Moxxi - 13-02-2020 19:45:42
Vakantie & Reizen

2000 euro aan bagage kwijt bij Transavia, wordt niets vergoed

op maandag de 30 september had ik een vlucht vanuit helsinki naar amsterdam.
ik had 2 tassen bij mij, 1 laptop tas met mijn laptop en toebehoren. 1 a4 tas ( zelfde formaat als een laptop tas) met apparatuur voor een evenement waarvan ik 1 van de organisatoren van ben.

bij de incheckbalie  kreeg ik te horen dat ik maar 1 van mijn 2 tassen mee kon nemen in het vliegtuig en dat ik voor de andere tas 50 euro moest betalen zodat deze mee kon in het vrachtruim.

bij de incheckbalie heb ik aangegeven dat ik beide tassen zelf mee wil nemen vanwege de waarde van de spullen, ik wil 1 tas boven mijn in de bagage ruimte stoppen en de 2de tas onder mijn stoel.
hierop kreeg ik het antwoord dat mijn idee niet mag omdat ik maar maximaal 1 tas mee mag nemen vanwege de ruimte (beetje raar aangezien ik geen extra ruimte inneem omdat ik 1 tas onder mijn stoel wil plaatsen.
alsnog mocht het niet en heb ik besloten om 50 euro extra te betalen omdat ik die tas toch mee moest nemen.
ik heb de 50 euro betaald en zag dat ze de tas bij de gate hadden neergezet en ik ben vervolgens het vliegtuig in gegaan.
dit is ook het laatste moment geweest dat ik mijn tas met de apparatuur gezien heb.

eenmaal aangekomen heb ik mijn bagage niet meer kunnen terugvinden.
ik heb hiervan gelijk een melding gemaakt en het traject voor verloren bagage laten starten.

een lang verhaal kort, ik heb in feite 50 euro betaald, zodat ruim 2000 euro aan electronica kwijt geraakt kan worden.


 


in de tussentijd heb ik meerdere keren contact gehad met transavia in een poging om iets hiervan vergoed te krijgen.


transavia geeft tot de dag van vandaag aan dat ik van mijn electonica niets vergoed krijg omdat het niet in het ruim vervoerd mag worden ( heb bij de gate duidelijk aangegeven wat er in de tas zat, en van hun moest het in het ruim mee).



uiteindelijk heeft transavia aangegeven dat ze mij 70 euro willen geven ( 20 euro voor de tas en 50 euro voor de kosten die ik bij de gate heb gemaakt ).
dit is voor mij niet acceptabel. aangezien ik nog steeds 2000 euro aan electronica kwijt ben ( ik zag heel eerlijk, dat is voor mij meer dan een maandsalaris , dit kan ik niet 1 2 3 vervangen aangezien ik ook nog andere rekeningen heb )

ik heb ook al een melding gemaakt bij klacht.nl en geschillencommissie hierover 
bij klacht.nl heeft transavia aangegeven dat ze er niet via klacht.nl op in willen gaan
de geschillencommissie kan mij niet verder helpen omdat transavia niet bij hun aangesloten is.

ik heb geen enkel idee welke stappen ik verder kan nemen of welke procedures ik kan starten in een poging om een acceptabel deel van de 2000 euro terug te krijgen.
hopelijk hebben jullie suggesties voor me