Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Li
Lila1 - 14-02-2020 06:27:07
Geldzaken & Recht

Nederlandse loterij wil account alleen verwijderen met kopie van ID

Ooit heb ik een account aangemaakt bij de nederlandse loterij. opzeggen is echter zeer ingewikkeld. 
ten eerste is er nergens een knop op de website voor het opzeggen van je account. je moet contact opnemen via mail. 
vervolgens ben je verplicht om een kopie van je id in te sturen. de reden zou zijn dat ze willen voorkomen dat iemand anders je account opzegt, maar als je een account aanmaakt wordt helemaal niet om een id gevraagd. 

ik heb aangegeven dat ik geen id wil insturen, omdat ik dit niet nodig vind voor het opzeggen van een account, maar ook omdat ik niet wil dat dit bedrijf de beschikking heeft over mijn id. het bedrijf weigert nu echter mijn account op te heffen (ik heb 3 keer gemaild, maar kom geen stap verder).

denk dus drie keer na voordat je hier ooit een account aanmaakt, want je komt er niet meer van af, tenzij je nog meer gegevens van jezelf (je id) vrijgeeft. zeer klantonvriendelijk!

mijn vraag: mag dit bedrijf blijven weigeren mijn account te verwijderen als ik geen kopie van mijn id opstuur?