Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ka
Kassa3818 - 20-02-2020 12:34:25
Winkels & Webshops

Individueel afrekenen

ik rijd wekelijks als vrijwilliger op een rolstoelbusje voor senioren. afgelopen week gingen we met 7 deelnemers naar museum catharijne convent. bij afrekenen van de koffie bleek dat 'individueel afrekenen niet kon'. dat stond op de menukaart, maar niet op de website. ik heb echter géén financiële relatie met de deelnemers, ze betalen veelal met pin. dus dat betekende eindeloos geschuif en gewissel met contant geld. tijdsbesparing voor de bediening was het zeker niet.
naar mijn inmiddels 6 jaar ervaring kunnen we vrijwel 'overal' individueel afrekenen, al moet dat soms bij de kassa en niet aan tafel. het is hier dus onwil of onbekwaamheid/gebrekkige instructie.

1) mag een horecabedrijf / museum deze eis stellen?
2) is vermelden op de menukaart dan 'voldoende' (wat dan wel?)
2) wat als ik hardnekkig stel: wij kunnen alleen individueel betalen of we vertrekken zonder betalen?
3) waar kan ik de 'juridische onderbouwing vinden?