Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ti
Timeijs - 26-03-2020 19:32:40
Computers & Telefonie

Reparatiepartner Mediamarkt laat het afweten

ik heb een beetje en ingewikkeld probleem met de mediamarkt, maar ik zal het zo goed mogelijk proberen samen te vatten.


ik heb ongeveer een jaar geleden een laptop van ongeveer 1500 euro aangeschaft, maar ik ervaar er helaas nu al problemen mee. de belangrijkste problemen zijn dat hij af en toe op schijnbaar willekeurige momenten uitvalt, en dat hij regelmatig als ik hem in slaapstand zet niet meer aan gaat.

zelf had ik softwarematig de nodige dingen al geprobeerd om het op te lossen, waaronder het volledig resetten van de laptop.
het moeilijke is dat dit problemen zijn die zich slechts af en toe voordoen. je moet hem dus even gebruiken om er iets van te merken.

ik heb mijn zorgen hierover uitgesproken bij de servicebalie van de mediamarkt, omdat ik bang was dat ze het probleem niet zouden kunnen vinden bij de normale reparatieprocedure. de medewerker heeft toen het probleem omschreven en daarbij vermeld dat een duurtest uitgevoerd moest worden om ervoor te zorgen dat het goed zou gaan.

acht dagen later kreeg ik mijn laptop weer terug en stond er het volgende aantekening bij:


"uw product is gerepareerd. de reparatie bestond uit:



- herconfiguratie systeem software / applicaties"

met andere woorden: ze hebben het ding alleen maar ge-reset. precies waar ik bang voor was, want dit had ik zelf al geprobeerd en dit hielp niet.

thuis aangekomen begon ik toch maar weer met het opnieuw instellen en ja hoor: na een paar uur vertoonde hij weer precies hetzelfde probleem. ze hadden dus gewoon niet goed gekeken.

nu geeft men bij de mediamarkt aan dat het enige wat ze kunnen doen is het apparaat nóg een keer ter reparatie opsturen, en erbij zetten dat ze er 'extra goed naar moeten kijken'. hier heb ik meerdere problemen mee. allereerst heb ik er heel weinig vertrouwen in dat ze het deze keer wél zullen vinden. daarnaast vind ik het eigenlijk niet zo verantwoord om in deze tijden nog twee keer naar de mediamarkt op en neer te moeten en als laatste vind ik het eigenlijk onacceptabel dat ik nu opnieuw tijd en geld kwijt ben omdat de servicepartner van de mediamarkt hun werk niet goed heeft gedaan. ik heb deze laptop nodig voor mijn werk, studie en eigen bedrijf, en iedere week dat ik hem niet kan gebruiken kost mij geld.

ik heb al twee keer gebeld en vanuit de klantenservice geven ze aan dat ze het met mij eens zijn en hebben ze contact gezocht met mijn lokale mediamarkt om een andere oplosing te zoeken, maar vanuit het filiaal krijg ik steeds weer terug dat het enige wat ze kunnen doen is het apparaat nogmaals opsturen. de woorden van de klantenservice: "ik heb het ook even nagekeken met een collega, ik ben het zeker met u eens wat u zegt, want eigenlijk ga je hetzelfde probleem dan weer krijgen. ik ga het aan den bosch aangeven dat u het hier niet mee eens bent en dat ze moeten gaan kijken voor een andere oplossing omdat het product ook nog helemaal niet zo oud is."
maar hier is den bosch het dus blijkbaar niet mee eens.

wat dit alles nog erger maakt is dat ik geen enkel houvast heb mocht het dit keer weer misgaan. volgens de procedure van de mediamarkt moet drie keer 'een hardwarematig defect worden geconstateerd' voordat over wordt gegaan naar andere oplossingen, maar omdat het service center dus niet grondig genoeg heeft gekeken om het defect te 'constateren' komt dit erop neer dat dit oneindig door zou kunnen gaan zonder dat er voor mij een andere oplossing komt.


wat kan ik nu het beste doen? denken jullie dat ik iets kan met de quote (die ik heb opgenomen) van de klantenservice medewerker? ik ben bang dat ik mijn laptop oneindig kan blijven opsturen en ik vind eigenlijk dat een tweede keer opsturen al te veel is omdat het niet aan mij ligt dat ze het probleem niet hebben gerepareerd.

alvast bedankt!