Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

JI
JIW - 22-05-2020 17:47:10
Winkels & Webshops

Shurgard berekent kosten

Shurgard geeft op de site aan: toegangsuren opslagruimte 06.00-23.00 uur. ook in de voorwaarden zouden deze toegangstijden vermeld staan. echter nergens in het gebouw staat zichtbaar en duidelijk aangegeven dat je na 23.00 uur niet meer in het pand mag zijn en we konden er om 22.45 uur nog gewoon in om goederen van een loods op de 2e naar een loods op de 4e te verplaatsen. er gaat ook geen signaal of anderszins een waarschuwing af dat je het pand moet verlaten. om ca. 23.10 uur kon ik de lift van de 2e naar de 4e verdieping nog gewoon gebruiken. om ca. 23.15 uur wilden we de laatste dingen van de 2e naar de 4e halen en stapten in de lift. de lift sloot zich, maar we konden niet naar de 2e verdieping en de liftcode gaf aan dat de lift niet meer werkte, omdat het buiten openingstijden was. de liftdeuren gingen ook niet meer open(!). uiteindelijk bleek hij nog wel naar 0 te gaan, maar mijn autosleutels lagen op de 4e. ik zag geen trappenhuis en daarbij ging er een alarm af als we ons bij de lift vandaan begaven. nergens stond aangegeven dat vanaf 23 uur de lift alleen nog omlaag ging (en we gebruikten hem nog na 23 uur). bovendien ging hij niet meer open, wat het even spannend maakte. met wat heen en weer gebel met het liftbedrijf, heeft uiteindelijk de beveiliging mij tegen half 1 bevrijd. mag shurgard mij daar kosten voor in rekening brengen? het gaat mij om de juridische kant. zij vinden dat ze duidelijk genoeg zijn geweest; ik vind de informatievoorziening onvoldoende. ook en zeker ten aanzien van de kosten. ik vind dat ze e.e.a. duidelijker moeten aangeven. ik ben niet de enige die dit is overkomen en met de afwezigheid van duidelijke uitleg vast ook niet de laatste. het feit dat de lift na 23 uur niet meer open kan en alleen omlaag gaat, kan makkelijk - duidelijk - vermeld worden in het gebouw bij de liften en zorgt er zeker voor dat iedereen ervoor zorgt op tijd weg te zijn. shurgard heeft m.i. een informatieplicht die verder strekt dan wat zij nu meedelen. de term 'toegangsuren' is m.i. ook voor meer uitleg vatbaar.