Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

MaurienPlug
MaurienPlug - 06-07-2020 22:25:36
Geldzaken & Recht

Retourzending wordt niet opgehaald door de verkoper

Hallo allemaal, 

al enige tijd gelden hebben wij een spiegel gekocht bij een bedrijf. de levering van deze spiegel is zonder problemen gegaan. na een aantal weken zagen wij een barst in de spiegel die daar zeker niet zat toen we hem binnen kregen (we hadden foto's van net na de levering). na contact met de verkoper stelde deze al meteen voor om de spiegel te ruilen, echt een goede service. we daarna wel regelmatig vragen wanneer de spiegel dan kwam, maar uiteindelijk kwam deze dan (na 3 maanden). 

het idee was dat de oude (kapotte) spiegel door de verkoper retour werd meegenomen. deze was hij echter vergeten mee retour te nemen (wij waren niet thuis). nu hebben wij voorgesteld om de spiegel voor hem weg te doen omdat hij anders hem helemaal moet komen ophalen, maar daar werd de verkoper erg boos van. uiteindelijk zijn de gemoederen bedaard, en vraag ik regelmatig wanneer hij de oude spiegel komt ophalen. deze staan namelijk gigantisch in de weg. we zijn echter nu ruim 3 maanden verder, en de oude spiegel is nog niet opgehaald. de verkoper blijft zeggen dat misschien volgende week de route wel gunsig is. wat zijn in deze onze rechten en plichten? mogen wij, nadat wij meer dan 5x hebben gevraagd om de spiegel op te halen, de spiegel zelf wegdoen? 

alvast bedankt voor jullie antwoorden!

maurien