Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ur
Ursula75 - 20-10-2020 13:51:28
Winkels & Webshops

Pakket opengemaakt/ leeg geleverd

Ik heb online 2 truien besteld, omdat ik twijfelde over de kleur. na ontvangst heb ik 1 van de truien retour gestuurd.
dit was op eigen kosten, dus met track en trace code teruggestuurd.
de volgende dag kreeg ik een mail van de winkel dat ze het pakket geweigerd hadden, aangezien het pakket open en leeg was. er was een foto bijgevoegd waarop de postbezorger te zien is met een lege zak, alleen het retourformulier zat er nog in.

daarop heb ik meteen een klacht ingediend bij postnl, maar zij gaan niks doen, aangezien het niet verzekerd verstuurd is.
ik heb de bestelling gezet op afterpay, dus heb nog niks betaald.
maar de winkel wil dat ik nu 2 truien betaal, terwijl ik er toch echt 1 retour gestuurd heb.
op het barcode label staat ook een gewicht, het was geen lege envelop.

wat moet ik nu doen? postnl verschuilt zich achter de postwet ofzo. terwijl het daar toch duidelijk fout is gegaan.
maar ben ik nu toch verplicht om allebei de truien te betalen?