Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Le
Lex_010 - 03-03-2021 17:43:18
Garantie & Verzekeringen

Tijdelijk vervangend product

De case van mijn pc was defect. op 10 februari heb ik hierover contact opgenomen met de verkoper.

omdat ik in verband met dagelijks werk niet langdurig zonder deze pc kan, heb ik advies ingewonnen bij de verkoper, hopende op een tijdelijk leentoestel. helaas was het enige wat zij aan konden bieden dat ik tijdelijk een vervangend product aan kon schaffen, en ik deze, nadat mijn oude case gerepareerd is, retour kon sturen inclusief het geld terug voor het vervangende product. 

inmiddels ligt het kapotte product bij de verkoper om gerepareerd te worden. ondanks dat ik een vervangend product heb aangeschaft weigeren ze het defecte product te crediteren, wat ik op zich begrijp. echter werd daarbij ook vermeld, dat ik ook het geld voor het vervangende product niet terug zal krijgen,  als de retouraanvraag buiten de herroepingsperiode is. dit is vanwege problemen met verzending en het leveren van vervangende onderdelen bij de verkoper inmiddels verstreken.

de verkoper geeft hierop aan dat ik "het vervangende product maar moet verkopen". zeker gezien het feit dat ik dit product tijdelijk heb aangeschaft op aanraden van de verkoper, lijkt het mij dat zij wel degelijk verplicht zijn mijn geld terug te geven.

ik wil dit dan ook graag aan hen communiceren, echter wil ik het ook graag juridisch kunnen onderbouwen. helaas kan ik er niet veel over vinden, vanwaar ik hier ben uitgekomen.