Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ko
Korpoo - 13-04-2021 16:01:08
Geldzaken & Recht

Garage besteld onderdeel zonder toestemming

Ik had vocht in mijn koplamp en ben naar een opelgarage gegaan, toen ik een kleine beurt nodig vond. de kleine beurt ging prima en ze hebben mijn koplamp kortstondig onderzocht. er was verder onderzoek nodig, omdat ze er slecht bij konden en het verbonden was met andere onderdelen die ook eventueel ook beschadigd waren. hiervoor wilde ze een afspraak maken. de afspraak zou worden ingepland zodra de koplamp binnen was. ik heb toen aangegeven dat dit prima was, maar dat ik ook wilde afstemmen met mijn verzekering. dit wilde ik, omdat het vocht is verschenen naar een frontale botsing die gerepareerd is door een andere garage (aangesloten bij mijn verzekering). de koplamp repareren zou tussen de 1400,- en de 2500,- gaan kosten. ik heb daarna het gesprek afgerond en een dag later mijn verzekering gebeld. deze verwezen mij naar de garage die mijn auto na de botsing heeft gerepeerd en na de controle hier bleek dat het in mijn verzekering zou vallen. daarna ook de opelgarage gebeld om mede te delen dat het onder de garantie valt en dat ik hier mijn koplamp laat maken. dit is uiteindelijk dus ook gebeurd. 

twee weken later kreeg ik een bericht dat het onderdeel binnen is bij de opelgarage. ze konden zich niet voorstellen dat de medewerker een onderdeel besteld zou hebben zonder akkoord. ik heb ze uitgelegd dat ik het meer zag als een service dat ze de koplamp alvast bestelde en dat ik in de veronderstelling was dat ze hem ook zo weer konden retourneren. daarnaast heb ik aangegeven dat ik vrij snel heb aangegeven dat ik af zie van de reparatie en hadden ze kans om hun bestelling bij de leverancier te annuleren.  ik heb niets ondertekend en er is geen offerte o.i.d. ze beroepen zich op een mondeling akkoord en beweren dat ze de koplamp niet kunnen retourneren. ze willend de kosten van de koplamp op mij verhalen en deze dan weer terug storten tot zij deze weer hebben verkocht. ik ben het hier niet mee eens. het lijkt nu een beetje hun woord tegen het mijne te worden. 

wat zijn mijn rechten hierin en wat is jullie advies?