Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ka
Katindezak - 26-09-2021 09:26:28
Auto & Vervoer

Kat in de zak gekocht

vorig jaar januari/februari een ford fiesta uit 2017 gekocht ( toen nog 2 jaar en 4 maanden oud ). auto met garantie gekocht en een grote beurt laten afleveren. deze auto was gereden tot 58000 km dat is dus nagenoeg nieuw. 


met mijn zuurverdiende geld de auto gekocht ( want was alleenstaande moeder werk in de zorg dus noodzakelijk ). 


tussendoor meerdere malen terug gegaan naar de zaak met de melding ik hoor een geluid en het klopt niet. en elke keer weg " gestuurd worden " onder het mom van het hoort, de auto heeft een zeer lichte motor en is zelf wat zwaarder. tja daar zit een punt van waarheid in, een lichte auto maakt meer geluid. 


echter werd het geluid steeds erger, weer meerdere malen terug geweest. weer een soort van weggestuurd worden. 


afgelopen jaar oook 3 a 4x bij de zaak geweest want we wilden misschien toch wat groter rijden. de verkopers/garage hebben in de auto gereden en gezegd we kunnen niks met deze auto, verder niks gezegd over het geluid en t hoe en waarom. 


tot onze verbazing gingen we afgelopen week naar een andere garage kijken ( met meer aanbod ). deze meneer attendeerde ons erop dat de druklagers en hoogstwaarschijnlijk de versnellingsbak helemaal kapot zijn. 


mijn rechten vallen totaal weg want we zijn na de 6 maanden. echter zijn wij meermaals weggestuurd en is er dus gelogen ( stilzwijgen is ook liegen ) de garage heeft het geluid moeten horen want het is echt niet te missen. 


wij hebben uiteraard de garage erop aangesproken en gaat meteen vol in de verdediging. 


wij hebben hierbij ook meerdere vaklui langs laten komen om te kijken en luisteren naar deze auto en hebben allen hun vermoedens. ( lees: een schade auto, gezien roestende schroeven aan 1 kant, waar die een klap heeft gehad waardoor de druk lagers in de versnellingsbak zijn geklapt en waardoor het dus stuk geraakt is ). 


de garage heeft heeel veel moeite om een passende oplossing te zoeken, en schuift het elke keer af naar een ander persoon. uiteraard worden wij steeds bozer en bozer, want zij leggen het verhaal bij ons neer. de auto staat nu op 83000 km en wordt 4 jaar. de monteur van de garage die we gisteren gesproken hebben zegt zelf ook dat dit niet kan en mag bij zo'n jonge auto. en het geen bekend probleem van ford is. 


alleen hij gaat niet over onderhandelingen ed. de grote baas is echter niet zo aardig en heeft meerdere klachten aan zijn broek hangen van klanten ( we wonen in een dorp dus die verhaaltjes gaan snel ). 


kortom ik voel me bedonderd en opgelicht voor heel veel geld, en daarbij de weg opgestuurd met een gevaarlijke auto. en daar rij ik dan ik met mijn kind...  

wat mag ik verwachten van deze garage