Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

E
E Maas - 23-11-2021 15:13:13
Winkels & Webshops

Verplaatsen legdatum vloer leidt tot schadeclaim

In april van dit jaar heb ik een overeenkomst gesloten voor het leggen van een nieuwe houten vloer. deze aankoop was onderdeel van een grote verbouwing en vond plaatsper mail, gezien de corona omstandigheden. door uitloop van werkzaamheden bleek de voorgestelde legdatum niet mogelijk, omdat andere werkzaamheden eerst moesten worden afgerond. de legdag was op een woensdag. op zondag zag ik de conflicterende data, waarop ik leverancier van de vloer direct heb gemaild. de volgende dag werd ik gebeld door het bedrijf met de mededeling dat ze een schadeclaim zouden doorbelasten van 1350,-. echter, ik heb geen algemene voorwaarden ontvangen en was niet op de hoogte van de termijn voor het wijzigen van de legdatum. de leverancier heeft uiteindelijk de voorwaarden gestuurd, maar ook hierin lees ik niet dat de leverancier gerechtigd is om een schadeclaim in te dienen, maar houdt zij zich het recht toe zelf een nieuwe datum voor te stellen. 
de claim werd teruggebracht naar 680,- wat 1 persoon voor 8 uur a 85,- euro zou zijn. het bedrag is tevens voor mij uit de lucht gegrepen en is zeker niet marktconform. daarnaast is bekend dat er alleen emt vast medewerkers wordt gewerkt en daarmee loon moet worden betaald, ongeacht of er een opdracht is tot het leggen van een vloer op een specifieke dag.
inmiddels hebben we de vloer in zn geheel betaald en heb ik een tegemoetkoming voor ongemak van 250,- betaald. daarop is de vloer geplaatst.
nu blijft de leverancier me lastig vallen via rechtsbijstand dat er nog 430,- moet worden overgemaakt, of ze verhogen het bedrag weer naar 1350,-.
omdat we de vloer volledig hebben betaald incl tegemoetkomen en de vloer is geleverd, heb ik naar mijn idee geen relatie met de levernacier meer. vanuit rechtsbijstand van de levernacier wordt echtr volgehouden dat de leverancier vanuit de wet beschermd is en schadevergoeding kan eisen.

heeft iemand ervaring met een dergelijke situatie? klopt het dat de leverancier schade mag claimen ondankt dat de wederzijdse verplichingen uit de overeenkomst al lang zijn voldaan? wordt ik als consument niet ook beschermd vanuit de wet aangezien er geen algemene voorwaarden zijn meegestuurd?

graag advies omdat ik me onder druk gezet voel om het bedrag over te maken.