Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Nadie1990
Nadie1990 - 04-12-2021 01:08:49
Huishouden & Energie

Wie is aansprakelijk voor de kosten?

Hallo allemaal, 

sinds oktober 2019 huur ik een huis met 6 zonnepanelen. het eerste jaar heb ik geen problemen gehad. sinds juni 2021 begonnen de problemen. op de oxxio app zag ik dat ik niet meer terugleverde. daarom heb ik na een aantal dagen oxxio gebeld. zij vertelde dat er een probleem was met het uitlezen van de slimme meter en ik moest daarvoor een melding maken bij de netbeheerder. ik heb daarom de netbeheerder gebeld en doorgegeven dat er een storing was. na 3 weken kreeg ik van de netbeheerder te horen dat er geen storing was. 
daarom heb ik oxxio nogmaals gebeld. zij zeiden toen weer dat er toch echt een storing was en dat zij contact op zouden nemen met de netbeheerder. het zou geen gevolgen hebben voor mijn jaarnota. na een maand heb ik nogmaals gebeld met oxxio omdat ik nog steeds geen teruglevering zag in de app en ik mij toch wel zorgen ging maken over mijn eindnota. oxxio stelde mij wederom gerust en gaf aan dat zij wel teruglevering zagen in het systeem en dat de app niet goed werkte. dus moest ik de app van m'n telefoon afgooien en dan zouden zij mijn account resetten en dan moest ik de volgende dag de app opnieuw installeren en binnen 3 weken zou hij het weer doen. maar helaas. dit werkte wederom niet. 
begin oktober kreeg ik de jaarnota en daar kwam uit dat ik vanaf 27 juni geen teruglevering meer had dus ik moest veel bij betalen ipv dat ik terug kreeg. direct weer contact opgenomen. helaas ging dit toen plotseling erg moeilijk. dus duurde het een aantal dagen. eindelijk kreeg ik iemand te pakken. toen was het verhaal dat de omvormer waarschijnlijk kapot was. en dat ze zouden kijken hoe de schade voor mij zouden kunnen vergoeden. voor de omvormer heb ik direct contact opgenomen bij de woningbouwvereniging. deze is sinds deze week eindelijk gemaakt. 
maar de kosten zijn nog niet vergoed. oxxio biedt zijn excuses aan en verwijst mij door naar de netbeheerder omdat er volgens hen een storing was. de netbeheerder zegt dat er geen storing was, dus zij gaan niets vergoeden. oxxio zegt alleen te willen vergoeden als de omvormer toch kan aangeven wat de zonnepanelen hebben opgeleverd. maar de omvormer kon niet meer uitgelezen worden. het bedrijf dat de omvormer gerepareerd had, zei dat ik de kosten kon verhalen bij de woningbouwvereniging, omdat de woningbouwvereniging geen services hadden afgesloten waardoor het bedrijft de omvormer kon uitlezen en zo storingen vroegtijdig kon ontdekken. daarom de woningbouwvereniging aansprakelijk gesteld. ik heb nu een vergoeding van 10 euro gehad voor afgelopen 7 weken (af de weken dat zij weten dat er een probleem is met de omvormer tot reparatie). maar die 10 euro vergoed niet de kosten in ondertussen zijn gemaakt, het extra energiekosten en de gemiste teruglevering. waar zou ik deze kosten nog kunnen verhalen? wie is er aansprakelijk? en wat kan ik doen? ik moet rond komen van een kleine uitkering dus voor mij is dit echt een ramp.