Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Br
Brigitte64 - 05-12-2021 14:12:43
Geldzaken & Recht

Geld zoek bij bank

hoi, ik heb donderdag 25 november € 900,00 overgemaakt van mijn abn-amro rekening naar mijn rabo rekening. dit doe ik al een aantal jaren en normaal gesproken staat het direct op de andere rekening. dit keer echter niet en toen na 10 uur nog niets op de rekening was bijgeschreven (het was wel afgeschreven van de abn rekening) heb ik contact opgenomen met de servicedesk van de abn-amro bank. zij vertelde mij dat er een storing was geweest bij instantpayment en dat het geld zeker in de loop van de volgende dag op de rabo rekening zou worden bijgestort. helaas was dit niet het geval en ben ik weer gaan bellen met de service-desken van beide banken. samen met de servicedesk van de rabo hebben wij gecontroleerd, door een kleine storting te doen, of het rekeningnummer ed correct was en hebben wij geconstateerd dat dit zo was. het probleem lag echt bij de storing van instantpayment en in de loop van het weekend zou het moeten zijn opgelost. echter op maandag was nog niks gestort. 
weer contact opgenomen met beide banken (ze verwezen ook elke keer naar elkaar) en uiteindelijk heb ik een onderzoeksvraag bij de abn-amro neergelegd (dit gaat mij € 25,00 kosten!). ook heb ik een klacht bij de abn-amro neergelegd dat de mensen van de service desk niet op de hoogte zijn dat de verzendende bank het onderzoek dient in te zetten en mij elke keer verkeerd informeerde. deze klacht kon alleen worden ingediend bij de dame van de servicedesk en wij krijgen geen terugkoppeling! voor wat betreft het onderzoek zou ik binnen 48 uur bericht ontvangen via de bankmail dat eea in behandeling is genomen. helaas had ik na 48 uur nog niets gehoord en ben ik weer gaan bellen. ik kreeg de mededeling dat de abn-amro het onderzoek was gestart en dat zij al 2x contact hadden opgenomen met de rabo maar dat ze geen reactie kregen.


hierop heb ik weer gebeld met de rabo en hier was het niet mogelijk om dit na te zoeken.
inmiddels ben ik 10 dagen verder. er is € 900,00 afgeschreven van mijn abn-amro rekening maar dit is nooit bijgeschreven op mijn rabo rekening. geen van beide banken kan mij vertellen waar het geld gebleven is en ik wordt niet op de hoogte gehouden of er een onderzoek gaande is en wat hier dan de stand van zaken is. 


het kan toch niet zo zijn dat dit geld weg is???? 


tot wie kan ik me wenden om mijn geld zsm weer terug te krijgen? ik kan pas over 6 weken bij het kifid terecht.