Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

To
TomO471 - 26-04-2022 12:20:58
Computers & Telefonie

Delta Fiber aansluiten

In mijn woonplaats hebben we 2 glasvezel aanbieders kpn en delta. beide partijen hebben of zijn bezig hun deel van wageningen te beglazen.
nu is mijn situatie de volgende.

-aan de overkant van de straat (30m van mijn voordeur) ligt kpn glas
-op 50 cm van mijn voortuin ligt delta.

kpn vraagt 4500euro om mij aan te sluiten, geen optie dus

delta sluit echter slechts een klein deel van mijn kant van de straat aan. volgens delta omdat ze de adressen niet van de gemeente hebben gekregen oid. klinklare onzin daar de huizen er al sinds 1936 staan en er geen verschil is tussen een huis dat ze wel aansluiten en een huis dat ze niet aansluiten volgens de bag  (basisregistratie adressen en gebouwen)
nu is delta in ieder geval wel tot inzicht gekomen dat ze inderdaad een aantal huizen niet meenemen in het huidige project maar dat die na afronding van de huidige aansluitingen achteraf alsnog aangesloten kunnen worden. prima lijkt.
echter, ze gaan hier wel een offerte voor sturen. oftewel, delta maakt een fout, en de potentiele klant mag er voor opdraaien. bij de klantenservice kom je er natuurlijk niet doorheen daar die de verantwoordelijke afdeling afschermen

wat kun je als consument hier nog in vredesnaam tegen doen. kpn en delta maken het dekkingsgebied dat alleen koper en ziggo heeft zo klein dat met zijn allen aanmelden geen zin heeft om commercieel interessant te zijn, en vervolgens mag je als consument daar de kosten voor betalen lijkt het.