Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Va
Van Nimmerdor - 01-07-2022 11:09:46
Garantie & Verzekeringen

Anwb fietsverzekering

ik heb onlangs een ongeluk gehad. mijn fiets is daarbij zwaar beschadigd en moet gerepareerd worden. zo kan er absoluut niet mee gefietst worden. de fiets is verzekerd bij de anwb. nu blijkt dat de fietsenmaker sommige onderdelen niet kan bestellen bij de fabrikant. ze zijn simpelweg niet leverbaar en als ze al geleverd gaan worden, wordt dat op zn vroegst in het najaar, aldus de fabrikant, maar zekerheid geven ze niet. het kan ook zijn dat de onderdelen niet geleverd gaan worden. de reactie die ik daar tot nu toe van de anwb op krijg; jammer dan. daar kunnen wij niks aan doen. de fiets is net niet totall loss. dus dat is verder niet ons probleem. 

in mij n optiek is een fiets die niet of niet op korte termijn gerepareerd kan worden totall loss en de anwb zegt dat ze in het geval van een totall loss wel de schade vergoeden. waarom nu niet?

ik zit maanden zonder fiets die ik voor woon- werkverkeer gebruik en ik weet niet of de fiets ooit gerepareerd kan worden. ook weet ik niet of de schade die is vastgesteld wel uitgekeerd gaat worden. de fiets is 10 maanden oud en heeft bijna 4000,- euro gekost. 


 


mijn vraag is; moet ik hier nu echt genoegen mee nemen? of is hier nog wat aan te doen?

alvast hartelijk dank voor jullie reactie. 

mvg

van nimmerdor