Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

BOOS111
BOOS111 - 01-07-2022 11:29:31
Huishouden & Energie

17 weken wachten op aansluitingen nieuwbouwhuis elektra en water

Ons nieuwbouwhuis is bijna af en omdat ik graag half september wil kunnen intrekken heb ik op 15 juni netjes een aanvraag gedaan voor het verplaatsen van de bouwaansluitingen voor water en elektra naar de meterkast (3 maanden voor de gewenste uitvoerdatum). alleen op de website van enexis kon ik iets vinden over de geschatte wachttijd (12 weken ivm drukte, dus normaal gesproken korter!!), dus ik zou nog mooi op tijd zijn. ook bij de aanvraag kon ik als gewenste planning week 36 kiezen.
nu blijkt dat de aannemer pas in week 41 komt (17 weken na de aanvraag). dit betekent voor mij een maand vertraging van de verhuizing, een maand dubbele lasten en 2 verhuizingen binnen een maand. ik vind het onbehoorlijk dat deze wachttijden zo lang zijn. de hele bouw van het huis is in 52 weken afgerond, maar een paar leidingen doortrekken duurt 17 weken... de aannemer (heijmans) die de werkzaamheden uit moet voeren is niet geneigd om de planning aan te passen of te zoeken naar een alternatief. de netwerkbeheerders (enexis en brabant water) zijn afhankelijk van de aannemer voor de planning en het is niet mogelijk om een andere aannemer te zoeken, want dan gaat het nog langer duren (volgens klantenservice enexis).ik vind het onbehoorlijk dat deze bedrijven niet zorgen voor een snellere afhandeling en de klanten met het probleem laten zitten en ook geen oplossing aandragen of tenminste samen zoeken naar een oplossing. ik ben bang dat meer mensen hier tegenaan lopen, en weet niet of er mogelijke oplossingen zijn. het zou in ieder geval helpen om een duidelijke waarschuwing op de sites van netwerkbeheerders te plaatsen dat je dus kennelijk dit minimaal een half jaar van te voren moet regelen om op tijd te zijn.