Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

F-
F-r-e-d - 17-08-2022 15:19:41
Winkels & Webshops

Pearle misleidt klanten


ik zoek een voordelige zonnebril op sterkte en vond o.a. aanbiedingen bij pearle voor minder dan € 20 en zelfs minder dan € 10.


 


ik vond diverse voordelige brillen; zocht een bril uit en klikte op maak een afspraak. ik maakte een afspraak voor "oogmeting / goed zicht gesprek (gratis t.w.v. €30) 30 min". ik kreeg ook een afspraak voor "oogmeting / goed zicht gesprek gratis"


 


ik begaf me dus op het afgesproken tijdstip naar de vestiging van pearle.


 


daar werd mij echter verteld dat een zonnebril minstens € 90 op zou moeten brengen. later wilde men mij wel tegemoet komen en zou het vanaf € 80 kunnen.


 


bovendien weigerde de man de aangeboden gratis oogmeting uit te voeren. de oogmeting zou helemaal niet gratis zijn maar alleen bij aankoop van een bril uitgevoerd worden. ook mijn voorstel om de gratis oogmeting te doen waarna ik in de webshop een zonnebril zou bestellen werd geweigerd: "als u geen bril koopt krijgt u de resultaten niet".


 


dat was toch anders dan wat pearle beloofde:


 


"goedkope zonnebril kopen? vanaf €19 bij | pearle opticiens


kom dan langs voor een gratis oogmeting. zo weet je zeker dat jouw nieuwe zonnebril de juiste sterkte heeft".


 


"bescherm je ogen tegen schadelijk uv-licht. je draagt al een goede & betaalbare zonnebril vanaf €19".


 


ik ontving ook een bevestiging:


 


"je hebt een afspraak in onze winkel op woensdag 03 augustus 2022 om 13:30 uur voor een oogmeting / goed zicht gesprek (gratis t.w.v. €30) 30 min. we geven jou het beste advies voor een persoonlijke zichtoplossing, passend bij jouw lifestyle. tot snel!"


 


ik heb hierover schriftelijk geklaagd bij de betrokken vestiging van pearle maar ik mocht geen enkele reactie ontvangen.


ik heb hierover ook schriftelijk geklaagd bij pearle.nl. dat resulteerde uiteindelijk in een telefoontje van een dame van de klantenservice.


 


zij vertelde mij dat de veelvuldig als "gratis" aangeboden oogmeting niet gratis is maar alleen bij aankoop van een bril (€ 90) in de betreffende vestiging uitgevoerd wordt. dat zou in de algemene voorwaarden staan. daarmee was de zaak voor haar afgedaan.


 


ik zie dit als een duidelijk geval van misleiding. de belofte is duidelijk: "goedkope zonnebril kopen? vanaf €19 bij | pearle opticiens


kom dan langs voor een gratis oogmeting". enig voorbehoud kon ik niet vinden. toch blijkt het niet meer dan een loze belofte om klanten naar de winkel te lokken en daar een bril vanaf € 90 te verkopen te zijn.