Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Johannes de doper1
Johannes de doper1 - 08-02-2023 18:32:27
Vakantie & Reizen

Booking.com en Agoda

een aantal weken geleden heb ik een hotel in londen geboekt via booking.com. in de bevestigingsmail kreeg ik te zien: 


 


"je boeking wordt gefaciliteerd door ons partnerbedrijf. wijzigingen van je persoonlijke gegevens en boekingsgegevens zijn niet mogelijk. verzoeken kunnen rechtstreeks bij de accommodatie gedaan worden, maar er is geen garantie dat deze worden ingewilligd. voor deze boeking is de klantenservice van booking.com beschikbaar."

nu is het geval dat ik graag de datum wil wijzigen, daarvoor heb ik contact opgenomen met de accomodatie. die gaf aan dat de datumswijziging mogelijk is, maar dat ik daarvoor bij het partnerbedrijf (agoda) moet zijn, omdat zij het zelf niet kunnen wijzigen.


 


inmiddels heb ik drie keer heen en weer gebeld naar de verschillende klantenservice-centra:


- agoda zegt: we kunnen niks doen, zonder toestemming van booking.com. (van hen heb ik notabene de bevestingsmail). "ik moet booking.com bellen, en hen vragen om groen licht."


- booking.com zegt: "we kunnen niks doen want het gaat via het partnerbedrijf. het beste is om het hotel te benaderen. wij wisten niet eens dat agoda het partnerbedrijf is en hebben geen procedure om dan zgn 'groenlicht' te geven aan agoda."


- hotel aan de telefoon: "we kunnen niks veranderen, dan moet je bij agoda zijn."


 


en zo blijf ik in cirkels bellen.


 


als ik probeer m'n bevestigingsnummer & pincode in te voeren bij booking.com, om via bericht nogmaals contact te leggen, krijg ik te zien "we kunnen geen boeking vinden die overeenkomt." (terwijl ik die per mail copy-paste en bij telefonisch contact de boeking is gevonden).


 


is er een weg uit deze vicieuze cirkel? ik ben me ervan bewust dat ik non-flexible heb geboekt, maar aangezien het hotel zelf notabene aangeeft dat een datumswijziging mogelijk is, zou dat toch moeten kunnen? (en dit notabene aangegeven is in de bevestigingsmail van booking.com "verzoek kan rechtstreeks bij accomodatie worden gedaan").


 


en tot slot, wat is dit überhaupt voor vreemd gedoe dat je bij booking.com boekt, en de boeking dan zonder medeweten via een partnerbedrijf wordt gedaan?