Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Jo
John57 - 19-03-2023 01:36:37
Auto & Vervoer

Distributieriem

Hoeveel automonteurs zijn nog bekwaam naar de klant toe? worden zij soms gedwongen door hun werkgever om de klant fout voor te lichten? neem nou het probleem betreffende de distributie riem. deze bestaat deels uit rubber. rubber en motorolie gaat niet samen. daarom moeten remleidingen van een remvloeistof moeten voorzien die rubber remslangen niet aantasten. een motorblok kun je echter niet smeren met deze remvloeistof. bij peugeot en consorten die de motor (stellantis) toepassen ontstaat het probleem dat een rubber distributierierm door de motor loopt. deze wordt dus "opgevreten" door deze olie. ze maken mij niet wijs dat het vervangen van deze riem onder normaal onderhoud valt. ze weten donders goed dat het hier om een ontwerpfout gaat. natuurlijk gaat dat de organisatie een hoop geld kosten en vandaar hun verantwoordelijkheid proberen te ontlopen. het is van het grootste belang dat de slachtoffers van dit waardeloze motorontwerp gezamenlijk naar de rechter stappen om hun zaak aan te vechten. het eerder voorgestelde levensduur van de riem is voor een motor waarbij de distributieriem aan de buitenzijde van het motorblok loopt (geen contact met olie). in eerste instantie zie je dat niet direct omdat deze omkleed is met beschermende (kunststof) panelen. ik ben van mening dat hier dezelfde domheid is begaan als dat een aannemer een huis ontwerpt met de mededeling dat je om de vijf jaar de houten heipalen (zonder betonopzetter) onder je fundering moet vervangen vanwege houtrot.