Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Zaterdag in Kassa: problematiek rondom hulpmiddelen en verhuizingen

20-09-2019
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
54 keer bekeken
  •  
rolstoel 930 520
Zaterdag in Kassa besteden we aandacht aan spoedmeldingen van de politie. De politie moet bij spoedmeldingen binnen een kwartier op locatie zijn, maar dat lukt niet altijd. Hoe kan dat? Verder hebben we het over de brandstofstoring op Schiphol, gevaarlijke cv-ketels en over de problemen rondom hulpmiddelen en verhuizen naar een andere gemeente.
Brandstofstoring op Schiphol: bij wie kun je terecht voor een schadevergoeding
Op woensdag 24 juli lag Schiphol urenlang plat. Door een brandstofstoring was het luchtverkeer urenlang gestremd. Duizenden passagiers kwamen veel te laat of helemaal niet op de eindbestemming aan. Waar kunnen zij terecht voor een schadevergoeding?
Problematiek rondom hulpmiddelen en verhuizingen
Wie afhankelijk is van hulpmiddelen, zoals een rolstoel of een scootmobiel, kan door een verhuizing naar een andere gemeente in grote problemen komen. Zo ook Joyce. Zij verhuist in februari van Lelystad naar Dronten. Haar rolstoel en aangepaste fiets moeten vanaf de verhuisdag door een ander bedrijf ‘opnieuw’ aangeleverd worden. Na zeven maanden mailen, bellen en wachten heeft ze nog steeds niets.
Gevaarlijke cv-ketels: problemen nog steeds niet opgelost
We waarschuwden er een half jaar geleden voor het eerst voor: oudere modellen cv-ketels van Ferroli kunnen levensgevaarlijk zijn en een woningbrand veroorzaken . Onze uitzendingen waren aanleiding voor de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit om een onderzoek te starten. Maar dat laat inmiddels alweer vijf maanden op zich wachten, terwijl de calamiteiten blijven binnenstromen bij de redactie van Kassa. Hoe kan dat?
Belbus: Dweilen met de kraan open bij Keuken-Kranen.nl
Maaike koopt voor 750 euro een speciale kraan bij Keuken-Kranen.nl. Tot haar schrik ziet ze dat ze de verkeerde heeft besteld en annuleert de bestelling. Helaas wacht ze twee maanden later nog steeds op haar geld terug.
Politie vaak te laat bij spoedmeldingen
De reactietijd van de politie bij spoedmeldingen is in de eerste helft van 2019 niet verbeterd. Agenten komen op jaarbasis nog steeds in tienduizenden gevallen te laat. Dat meldt Kassa op basis van cijfers van de politie. De eigen norm van de politie wordt maar in 13% van de Nederlandse gemeenten gehaald. Bekijk hier hoe vaak de politie op tijd is in jouw gemeente .
Geef live je mening!
Praat gezellig mee op  Twitter ! Gebruik #KassaTV in je tweet om mee te discussiëren!
Like ons ook op  Facebook  en volg ons op  Instagram !
Wil je de nieuwsbrief ontvangen met consumentennieuws en alles over Kassa? Meld je dan  hier  aan.
Wil je dit seizoen nog bij Kassa zijn? Wees er dan snel bij want de laatste uitzendingen zijn in zicht! Bestel je tickets hier .
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!