Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: 1kees23
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jun 22, 2012 om 20:54inhouding van rekening zonder teostemmingHet bedrag werd begin juni op mijn gironummer gestort. Ik kon niet direct herkennen of het bedrag voor mij was omdat het gironummer, mijn naam en plaatsnaam correct waren. Ik het weggezet op een spaarrekening. Nu kreeg ik vandaag een brief waarin werd meegedeeld dat het bedrag niet voor mij was (wat ik vermoedde en dat ze het binnen 5 dagen zouden afboeken en zouden terug storten naar storter. Op de site van ING staat dat bij foutieve overshcrijvingen de ING als bemiddelaar wil optreden en de ontvanger van de verkeerde storten op de hoogte zullen stellen en vragen of de ontvanger het geld teru wil storten. Niks daarvan In de brief zeggen dat het geld foutief is gestort en ze het van mijn rekening af halen. Ze vragen niet om toestemming, maar doen het gewoon. Terwijl het opdat moment op mijn rekening staat en dus mijn geld is. Ook na een telefoontje erover werd gezegd dat ze dat volgens hun alegmene voorwaarden mogen. Dus ze kunnen zonder overleg gewoon geld van mijn rekening halen is mijn conclusie. Ik heb bezwaar aangetekent tegen deze handelwijze omdat ze client (ik dus ook) verkeerd voorlichting geven. En natuurlijk is geld verkeerd gestort en moet de storter het geld terug krijgen hetgeen ik had gedaan na uitleg over wat er is gebeurd. Hoe kan iemand zomaar geld op rekening storten, zonder dat er een controle daar op is.