Antwoorden gegeven door: 3210
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jan 17, 2017 om 18:36ID kaart afgeven in verpleeghuis
Paspoort of ID-kaart afgeven
In de Nederlandse wet is vastgelegd in welke situaties het paspoort in Nederland moet worden afgeven, bijvoorbeeld aan de politie, werkgevers en zorginstellingen.
Oplossingen
Om het risico op fraude te voorkomen hebben wij de volgende adviezen:
- Receptie schrijft / typt gegevens over:
Vraag het BSN nummer niet over te nemen - Receptie wil kopie maken:
- Geef een eigen kopie waarop het BSN-nummer al is door gehaald, de foto is doorgekruist met vermelding voor wie kopie is bedoeld en de datum. Laat daarbij wel het officiële document zien als bewijs dat het om het juiste document gaat.
- Geef het ID-bewijs af voor een kopie met een paspoorthoes, die fraudegevoelige gegevens afschermt.
- Gebruik de Kopie ID app van de overheid. Dit is een app waarbij je met je smartphone gemakkelijk en veilig een kopie van je identiteitsbewijs kunt maken. Je kunt het BSN nummer door strepen en er kan een watermerk overheen gezet worden met datum en doel van de kopie. Deze scan kan per mail direct naar de accommodatie verstrekker worden gestuurd.
- Als de receptionist zelf een kopie maakt, vraag dan of de receptionist het BSN-nummer en foto wil doorhalen en op de kopie te schrijven voor wie de kopie is gemaakt.
- Receptie wil paspoort of ID innemen:
De receptie kan verschillende redenen hebben om het paspoort in te nemen. De een zal het om redenen van service doen (je kunt alvast naar het verblijf terwijl de receptionist inschrijft), een ander doet het als borg.
- Best is om direct aan te geven dat je liever niet wil dat het document wordt ingenomen. Wijs daarbij bijvoorbeeld op het risico van fraude met data, maar ook op het voorhanden moeten hebben van het document voor politiecontrole, een ongeval, een uitstapje met een grenspassage. Je kunt een boete krijgen als je het document niet kan tonen.
Tekst met dank aan ANWB.
ps: Het verbaast mij dat de gemeente inkwestie en de Fraude-Helpdesk géén correct antwoord kon geven op deze vraag. - Receptie schrijft / typt gegevens over:
-
Jan 15, 2017 om 05:35Rolstoeler moet vertrekken bij drukte in cafe en bus... hoe klein kan je je voelen?Nu ik ben zelf rolstoel gebruiker, kom zelden in cafe en of bus, maar als ze mij zouden verzoeken om te vertrekken omdat het druk wordt en ik een gevaar op zou leveren als rolstoeler dan konden ze de ,,,,,ik zeg het netjes..... de pot op !!!
Mijn advies is ook aan andere om NIET te vertrekken !!!, kijken wat ze dan doen.... de politie bellen om me te verwijderen ???, lijkt me spannend, want dat zou discriminatie zijn !!.
Kom op mede rolstoelers....laat u NIET buiten zetten en ga desnoods met meerdere naar deze bewuste cafe's toe..... en kijk hoe andere op je "verwijdering" zullen reageren.
Het is toch belachelijk ..... bij de beesten af !!....ik ben een klant !!, ik betaal !!!, ik gedraag me en ik zou verwijderd worden ?!?, ik wil het meemaken !! -
Feb 20, 2012 om 13:41Wat te doen met SIMPEL?I.p.v. een aangetekend schrijven, wat ook 'n euro of 7 kost volgens mij, kan je ook een fax sturen, is in vele gevallen goedkoper en heeft evenveel 'bewijskracht'.
Ik werk al jaren op deze manier, zowel beroepsmatig als voor privé doeleinden.
Succes ermee ! -
Feb 16, 2012 om 13:37UPC grote en kleine cijfers misleidend?Ik ben het helemaal eens met poster "carola.83" UPC brengt wel degelijk zijn advertenties duidelijk over.
Er zijn wat dat betreft bedrijven die het véél slechter doen !
Maar okay, ieder z'n eigen mening...... -
Dec 15, 2010 om 15:03Overname Fortisbank naar ABN AMROAls oud FORTIS-klant herken ik deze problemen niet, althans niet allemaal.
Het is inderdaad zo dat de site voor internetbankieren 'anders' is, ik zou haast zeggen niet zo handig, als die van FORTIS voorheen.
Maar wellicht dat dit laatste wennen is.
Verder gaat alles nog goed, hoop zo dat dit ook blijft en wens je bij 'n andere bank veel succes.
Let wel, overal is het iets.
Zat tot voor kort oook bij de RABO-bank maar ben hier weg en daar heb ik nog steeds geen spijt van ! -
Oct 6, 2004 om 15:30KPN forceert Voicemail Pre-pay Bel-Locks tijdens doorschakeling.
Bron: www.kpn.com
Heeft u KPN PrePay:
Uiterlijk 1 november 2004 verwacht KPN de mogelijkheid om VoiceMail volledig uit te schakelen gereed te hebben.
Er zijn dan twee mogelijkheden:
Aanzetten afwezigheidsmelding:
- bel 333
- kies in het hoofdmenu optie 2 (Welkomstboodschappenmenu)
- kies vervolgens optie 4, 'Afwezigheidsmelding'
- spreek een tekst in waarin je aangeeft dat je VoiceMail uitstaat. Bellers krijgen geen piep meer na dit bericht en kunnen geen VoiceMailbericht achterlaten
- toets 2 om de Afwezigheidsmelding aan te zetten
Volledig uitschakelen van Voicemail (beschikbaar uiterlijk maandag 1 november):
- bel gratis "12339"
- volg de aanwijzingen in het menu
Wilt u toch uw VoiceMail weer gaan gebruiken:
- bel 333. De stem vertelt u dat uw Afwezigheidsmelding aan staat
- toets 2 om uw Afwezigheidsmelding uit te zetten
- vervolgens komt u in het hoofdmenu
Let op:
Voor een aantal PrePay-klanten die VoiceMail niet in gebruik hadden is bij de overgang naar het nieuwe platform de VoiceMail op 1 september 2004 aangezet. Wilt u geen gebruik maken van VoiceMail, volg dan de stappen zoals hierboven beschreven om de VoiceMail uit te schakelen. De kosten die u hiervoor maakt worden binnen twee weken automatisch teruggeboekt op uw PrePay-tegoed.
- bel 333