Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: 4mmirage
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Feb 25, 2017 om 10:40TransactiekostenVaak staat in D naast het scherm een verwijzing wie, wat betaalt en hoeveel. D bevindt zich nog in de middeleeuwen qua ATM, banktransacties etc. En met een EC-Karte (NL pinpas) met maestro of Cirrus betaal je niets als je binnen het eigen banknetwerk pint. Dit geldt echter ook voor de Duitschers die onderweg pinnen.
Voor diegenen die vaak in D komen of er zelfs wonen, zoals ik, kan je beter een CC van de DKB (www.dkb.de) nemen. Die rekenen nl niets aan, zelfs niet buiten de €-zone. zolang je met de DKB-Visa geld bij de pinautomaat opneemt. Werkt goed, heb ik reeds sinds jaren en werkt in Zwitserland, Malaysia, Emirates, Frankrijk, NL, B, USA, Philippines, om er maar een paar te noemen. ALTIJD bonnetje laten drukken en ALTIJD in locale munt laten uitbetalen, NOOOOIT in €.
Bij evt. kosten, gewoon naar de DKB sturen in Berlijn en de kosten worden integraal vergoed. -
Feb 15, 2017 om 13:47Kiwa
........@ Carola83; Mijn telefoonaanbieder wist te melden dat de telefoonkosten voor servicenummers uit NL aan mij doorberekend worden aangezien die door de NL provider aan mijn provider worden aangerekend, zo gratis was het dus tóch niet.......
Ik schrijf toch nergens dat het gratis is?
Klopt als een bus, sorry was @NEWMICKEY -
Feb 15, 2017 om 13:32KiwaBedankt voor de antwoorden, even ter verduidelijkeing;
@hansje klein; Gebeld werd vanuit Duitsland met vaste lijn en EU-Flat optie, d.w.z.: Alle vaste nummers in de EU zijn "flat", geen extra kosten, geen fair use policy etc. gewoon "flat". En de bevoegdheidsbewijzen, die ik beroepsmatig officieel eigenlijk niet móet hebben, zijn uiteindelijk succesvol geleverd,....na 1,5 maand.
Als een bedrijf in opdracht van de overheid zich bezighoudt met de verstrekking van certificaten, moet het in eerste instantie ervoor zorg dragen dat hun online bestelsysteem funktioneert. Het is idd absurd, ongepast en ongefundeerd, dat zo'n bedrijf dit niet voor mekaar krijgt. Rekening daarmee houdend dat een zeevarende niet elke dag thuis achter de computer zit, of even een servicenummer belt. Laat nou per toeval heel veel nederlandse zeevarenden in het buitenland wonen en tóch graag een betrouwbaar aanspreekpartner vinden waar gewoon alles werkt, gewoon zoals het hoort, dus met vermelding van kosten voor diegene die uit het buitenland bellen. Trouwens, iDeal en andere betaalmiddelen zijn voor in het buitenland levende mensen niet te gebruiken. Kort en bondig, een waardeloos systeem, vol met fouten, een frustrerende ervaring, met verborgen kosten (gewild of ongewild), een staat en overheid van een op het buitenland georienteerd land onwaardig. Trouwens in de laatste 35 jaar niet de eerste keer dat gelijkwaardige ervaringen maak met de NL overheid.
De reden voor het bellen met Kiwa was omdat het online portaal gewoon niet functioneert voor een online aanvraag, ik was ook niet, kiwa-citaat; "de eerste en hoogstwaarschijnlijk niet de laatste met een klacht", bleek uit een gesprek met de medewerkers.
@ Carola83; Mijn telefoonaanbieder wist te melden dat de telefoonkosten voor servicenummers uit NL aan mij doorberekend worden aangezien die door de NL provider aan mijn provider worden aangerekend, zo gratis was het dus tóch niet.
Ik heb een klacht ingediend wegens het achterhouden/nalaten van informatie en eis de gemaakte kosten terug, zoals het hoort, doen ze bij mij ook als ik zoiets verzuim, dat is netjes, correct en gepast en werkt ALTIJD wederzijds.
P.S. ; ik had hier in eerste instantie een vraag gesteld "wat kan ik hiertegen doen"? en niet een klacht ingediend, dat doe ik dus nu bij Kiwa.
Nogmaals bedankt voor de tips uit zonnig Hamburg.