Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: ADMR
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Nov 21, 2018 om 14:06Tele2 ongevraagd en zonder toestemming Basis Bellen aan het contract toegevoegd.5.3
Indien een bij of krachtens wettelijke regeling vastgestelde
maatregel dan wel een voor de branche relevante gerechtelijke
uitspraak Tele2 noodzaakt tot het veranderen van de
Overeenkomst en/of de Dienst, kun je hieraan geen recht
ontlenen om de Overeenkomst te ontbinden of te
beëindigen.
Dit is inderdaad de clausule waar ik op doelde. Het veranderen van de overeenkomst of dienst mag als dit wettelijk of gerechtelijk is vast gesteld. Ik kan me voorstellen dat de marktwerking hieronder valt, maar niet een betaalde dienst dat al bestond en geen toestemming voor is gevraagd noch een bericht is gestuurd omtrent de contractwijziging.
Een beroep doen op deze clausule ter rechtvaardiging van hun eenzijdige handeling in mijn contract is wat ik onredelijk bezwarend vind.
Om het bovenstaande beter te verduidelijken zal ik het nader toelichten.
- November 2017 is het contract:
Internet Extra 30 euro voor 12 maanden en TV Light 8 euro (waarvan eerste 6 maanden met 4 euro korting) voor 12 maanden.
(Zo is het contract ook bij mij in mijn mail binnen gekomen)
- Factuur van juli 2018 is Internet Extra 30 euro en TV Light 8 euro.
- Factuur van augustus 2018 is Internet Extra 32 euro, Bellen Basis 2 euro en TV Light 8 euro. (En de facturen van de maanden erna precies hetzelfde)
Door de marktwerking is Internet Extra 2 euro verhoogd. Dit begrijp ik. Maar het Bellen Basis is er opeens bij en het is niet gratis! Dit heb ik niet toegestaan.
Ik heb al mijn berichten van Tele2 gelezen en bewaard. Ik heb geen mail van ze gemist waarin zou moeten staan dat Bellen Basis tot mijn standaard pakket zal gaan uitmaken en ook geen post of telefoontje erover. Had ik hier een bericht over gehad, dan had ik uiteraard actie ondernomen en was ik niet nu dit aan het typen. En op de site van Tele2 wordt mijn originel pakket nog steeds aangeboden: Internet Extra plus TV Light (dus zonder Bellen Basis!) https://www.tele2.nl/thuis/tarieven/
Ik heb gisteren het contract opgezegd, maar ik ga niet achterover zitten en naar mijn gevoel dit onrecht naar mij toe toelaten.
Misschien ben ik de enige die hiermee te maken heeft en er zo over denkt en voelt, maar misschien ben ik dat ook weer niet.