Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: Bern V
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jan 26, 2020 om 11:52Misbruik google play via facebookHai,
ik heb hetzelfde meegemaakt in september. Mijn mobiele provider is T-Mobile. Het betrof de mobiele factuur van mijn zoontje van 12: 10 aankopen in totaal voor 260 euro voor een spelletje. Ik ben er al maanden mee bezig. Eerst ging ik mee in de lijn van T-Mobile dat mijn zoontje misschien iets stiekems gedaan had. Achteraf best schadelijk. Ik heb zelf veel onderzoek gedaan en ben ook bij de politie geweest. Het klopt niet, maar wat er is gebeurd blijft onduidelijk. Wij zijn een Apple familie en mijn zoontje heeft een I phone. Dan kun je alleen aankopen doen via de Apple id. Het is technisch niet mogelijk om iets te kopen via Google Play. Het bleek echter dat deze optie' aankopen doen via je telefoonfactuur' wel gewoon standaard open staat. Er is door iemand anders waarschijnlijk vanaf een afstand aangegeven dat deze wilde betalen via z'n telefoon factuur. En diegene heeft dit nummer opgegeven. Diegene had wat controle gegevens nodig. hoe diegene die heeft verkregen blijft ongewis. Inmiddels crediteert T-Mobile het bedrag, maar eigenlijk nemen zij geen verantwoordelijkheid voor aankopen via derden waarvoor zij de 'lijn' openzetten. Echter ik heb geen toestemming gegeven om dit te doen: de lijn openzetten. Het zal waarschijnlijk ergens in de kleine lettertjes van het contract staan dat je tekent als je een abonnement neemt. En het is feitelijk niet mogelijk deze betaal optie permanent uit te zetten. Je doet dit met schuifjes in je eigen My T-Mobile omgeving maar dit lijkt me ook te hacken. Google neemt helemaal geen verantwoordelijkheid voor deze situatie. Na eindelijk alle gevend van T-Mobile gekregen te hebben zeggen ze dat ze misbruik in de toekomst gaan voorkomen maar geven vanwege privacy niet de gegevens door van de aankoop. Terwijl het telefoonnummer feitelijk op mijn naam staat. Het kost veel negatieve energie om je gelijk te krijgen bij 2 grote bedrijven. Kansloos. ik had graag nog een schadevergoeding gekregen. De ware toedracht achterhaald en een excuses. Er rest mij echter nog steeds een gevoel dat ik gestuit ben op een 'lek' dat met alle macht wordt gemaskeerd.. Een heel goed onderwerp voor Kassa. Ook hoe mobiele telefoon aanbieders omgaan met minder jarige gebruikers. Ze geven de meerderjarige ouders de verantwoordelijkheid maar het is een zeer complex product en als aanbieder moet je ook alles doen om de feitelijke gebruikers te beschermen vind ik. In de toekomst wordt de e-Sim kaart ingevoerd en die is nog fraude gevoeliger. Prepaid voor minderjarigen wordt dan weer de enige optie maar dat is best gebruiksonvriendelijk. En het sluit niet uit dat deze vorm van diefstal dus iedereen overkomen die wel een abonnement heeft!