Antwoorden gegeven door: BoumanOnline.nl
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jan 29, 2016 om 12:56Horloge kapot na 1 week
Goede middag,
Graag will ik namens BoumanOnline reageren op de ontstane commotie omtrent dit horloge. We zijn uiteraard gewoon met mevrouw Rijs in gesprek, maar als er openlijk op forums over ons bedrijf wordt gesproken, vind ik dat wij hierop moeten reageren.
Vooropgesteld, de situatie is natuurlijk vervelend en wij stellen alles in het werk om ervoor te zorgen dat er straks een goed werkend horloge klaar ligt voor onze klant.
Wat is er aan de hand? Het aangekochte horloge dat hierboven besproken wordt heeft een afwijking van 20 seconden per dag. Dit is weliswaar binnen de marge, maar het is natuurlijk niet goed genoeg voor een horloge van dit kaliber. Wij hebben dan ook aangegeven dat dit beter kan én ook beter moet. Daarom hebben we aangeboden het horloge terug te sturen naar de fabriek.
"Zodra het horloge hier is, zullen wij u hier een bevestiging van sturen. We sturen het horloge dan binnen 48 uur naar Longines. Daar wordt het uurwerk gecontroleerd en indien nodig afgeregeld. 20 Seconden valt in principe binnen de guidelines van automatische uurwerken, maar voor een Longines mag u zeer zeker een "betere" afwijking verwachten."
We hebben aangeboden om gebruik te maken van een gratis retourformulier om het horloge op onze kosten terug te sturen.
"Met het bijgevoegde formulier kunt u het horloge op mijn kosten terugsturen. Vergeet niet om het garantiebewijs van uw horloge (waarschijnlijk achterin de gebruiksaanwijzing) mee te sturen. Het beste kunt u het horloge in de originele doos incl. alle toebehoren naar ons opsturen. Vermeldt in een begeleidende brief ook duidelijk uw contactgegevens en de klacht.
Verzending via Kiala is gratis voor u, maar niet verzekerd. Indien u het horloge verzekerd wilt terugsturen naar ons, dan adviseer ik u om de Verzekerservice van PostNL te gebruiken. De kosten hiervoor worden door ons vergoed tot een maximum van 5,00 euro."
Inmiddels hebben we aangeboden de totale kosten te vergoeden, maar dan in de vorm van een tegoed dat via de website besteed kan worden.
We hebben vooraf een gemiddelde doorlooptijd gecommuniceerd.
"De doorlooptijd voor de reparatie van het horloge is ongeveer 3-4 weken afhankelijk van de beschikbaarheid van eventuele vervangende onderdelen."
Welnu. Het horloge is hier op rond 7 januari binnen gekomen. Het is in deze week, zoals u allen kunt begrijpen, enorm druk met retouren en ruilingen van kerstbestellingen. Op maandag 11 januari is het horloge naar de fabrikant gestuurd, zij hebben dit (ook vanwege de drukte) op 15 januari in behandeling genomen.
Het horloge dat is aangekocht heeft een gecompliceerd, volledig mechanisch uurwerk, bovendien zit dit uurwerk in een 300 meter waterdichte kast. Zoals u kunt begrijpen dient dit met zorg behandeld te worden.
Wij stellen alles in het werk om ervoor te zorgen dat het horloge zo snel mogelijk weer hier is, maar er is nu eenmaal tijd nodig om dit goed op te lossen. Ook hebben wij tot op heden alles gedaan om onze cliënt goed voor te lichten en op de hoogte te houden van de gang en stand van zaken.
Ik vind het dan ook enorm vervelend om hier op een forum een klacht te lezen. We hebben ook een klacht via Thuiswinkel.org ontvangen en ook via de e-mail, rechtstreeks van onze cliënt. Het kost ons veel tijd om op al deze uitingen te reageren, we zouden deze tijd liever besteden aan het contacteren van de fabrikant om op te schieten met de reparatie van het horloge.
Wat betreft onze plichten als webwinkel. Wij moeten ervoor zorgen dat meneer een goed werkend horloge ontvangt, we stellen ook alles in het werk om te zorgen dat dit gewoon gebeurd. Het kost alleen wel even tijd, omdat het een gecompliceerd product betreft. De ontvangstdatum van het horloge is 17 december 2015 geweest, de klacht is bij ons op 5 januari gemeld. Daarmee valt het buiten de wettelijke termijn van herroepen. Wij hebben aangeboden het horloge op onze kosten terug te sturen via Kiala, de vergoeding van de verzendkosten via PostNL is niet verplicht omdat wij een gratis manier hebben aangeboden. We vergoeden dit echter toch wel, maar dan als tegoed.
Wel is er sprake van een iets langere doorlooptijd van reparatie. Dit is langer dan gemiddeld maar niet ongewoon. We verwachten dat de reparatie op 19 februari gereed is. in de week van 22 februari zou het horloge weer bij onze cliënt moeten zijn. Dit is uiteraard wel onder voorbehoud dat het horloge in één keer goed gerepareerd wordt/is.
Met vriendelijke groet,
Robbert Treffers
BoumanOnline.nl