Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: Haagees1
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jul 12, 2023 om 12:32Fietsaccu defect binnen garantietermijnEr zijn tegenwoordig voldoende bedrijven die accu's van fietsen een nieuw leven geven, een volledig nieuwe inhoud monteren. Vooral voor tpe accu wat niet meer leverbaar is is dit een uitkomst. Denk hier eens aan of geef de tip aan je fietsen maker
-
Feb 1, 2020 om 15:59Kan iemand mij helpen mijn zoon is geroyeerd door zijn auto verzekering !! Help!Ik ben bang dat hij zich zelf of een ander nog iets aandoet. Hij snapt er niks van en is nu helemaal de weg kwijt.
Wat bedoeld u daarmee. Alle andere reacties op dit forum hebben al naar zijn verantwoordelijkheid gewezen. -
Jan 29, 2020 om 13:05Hygiëne in de supermarkt (Albert Heijn)Wel eens meteen roltrap gegaan of in het openbaar vervoer de stang vast gehouden tegen omvallen, dat is pas vies
-
May 25, 2015 om 12:59Wie betaalt kosten olielekkage van inruilauto voordat nieuwe auto is geleverd: garage of klant?Als je een auto koopt en je eigen auto aan de dealer verkoopt ( inruilt) blijf je verantwoordelijk om de auto in te leveren in de staat zoals gezien bij de transaktie. Het hangt er vanaf hoe oud de inruiler is en wat de inruilprijs is. Een inruilprijs is opgebouwd uit taxatiewaarde ( handelswaarde) van de auto en eventuele korting. Het beste is met de dealer in overleg te gaan en te proberen te middelen in de kosten en dan de auto ongerepareert in te leveren. Vaak gaan deze auto's naar de "handel" die hun eigen methodes hebben met dit soort reparaties en dit veel goedkoper kunnen doen.
E n net wat `mein33`schrijft een leenauto is niet gratis. De auto kost de dealer ook geld en afschrijving, hoe oud deze dan ook is. Hou daar dan ook rekening mee met het overleg. Succes -
Dec 22, 2014 om 13:52Koffieautomaat SiemensGeniereneuk over privacy. Door dat apparaat daar te kopen ben je akkoord gegaan met de cashbackactie. Meestal moet je dat apparaat ook registreren om garantie te krijgen dus je gegevens zijn dan ook bekent. Of gewoon de € 30,00 niet aanvragen, zo simpel is het tegenwoordig met vele commerciele acties. Meer dan de helft van de aankopen binnen zo'n actie doet de cashback aanvraag niet en de fabrikant lacht zich wild.
-
Dec 22, 2014 om 13:46fietsenrek zonder trekhaak voor vw upGoed contoleren of het wel kan met een spanbandenconstructie aan de drager. De drager steunt op de achterbumper en de spanbanden met haken aan de bovenkant en zijkant aan de achterklep. Echter de achterklep van een Up is van glas en dat lijkt me niet sterk genoeg om de schokken van de belaste drager aan te kunnen. De fabrieksoplossing is de veiligste ,helaas niet de goedkoopste, maaaaaaaar veiligheid boven alles.
-
May 29, 2013 om 17:25aanschaf van citroen c1Citroen C1 is nog steeds zijn geld ten vole waard ondanks het model nu al meer dan 6 jaar op de markt is. Voorzien van betrouwbare simpele techniek , redelijk zuinig en weing afschrijving en lage onderhoudskosten. Het is een kittig klein karretje Dat er af en toe een lekkageprobleempje is( wat gezien de glazen achterklepconstructie kan voorkomen) is gezien de grote productieaantallen tesamen met de Aygo en 107 te verwaarlozen. De betweters, ook hier op het forum, lopen gelijk te roepen over deze problemen maar er geen enkel merk wat niet af en toe iets heeft. Kijk maar eens naarde terugroepacties van Nissen Toyota en deze week weer BMW. Ik zou mij daar geen zorgen over maken
Er zijn duizenden tevreden C1 rijders in NL en daar doe je het toch voor. -
May 29, 2013 om 17:08Onverwachte problemen met versnellingbakAanvulling: waarschijnlijk ADC die nu faiiliet is verklaart.
Excuus voor het wegvallen van het gedeelte van de zin -
May 29, 2013 om 17:06Onverwachte problemen met versnellingbakVolkswagen heeft grote problemen met de DSG bakken en dit is algemeen bekent in de branche, vakbladen en autotijdschriften. Dat uw dealer, waarschijnlijk ADC, betekent niet dat een importeur zich niet aan zijn garantie of coulance verplichting kan onttrekken. Uw auto is duidelijk uit de garantie maar gezien de voorkennis van DSG problemen is een bepaalde coulance op zijn plaats. Pon is op gebied van garantie toch al niet de makkelijkste. het is tenslotte een particulier ( de officiele naam is PON's Automobielhandel) handelshuis met als doelstelling winst maken. Garantie en coulance wordt door een fabriek bij de importeur afgekocht. Die importeur heeft daar een "potje"voor en PON is daar nogal zuinig mee.
Beste advies is een aangetend schrijven te doen naar Pon en uw klacht deponeren met als eis reaparatie of vervanging vande DSG bak. Pas wel op met een deelaanbod wat dan misschien nog duurder is dan een ruilbak viade DSG dokter, zoals Mein33 schrijft. Kijk maar eens op die website.Succes met de afhandeling. -
May 29, 2013 om 16:52I20 Hyundai[quote=valerius-2 schreef op woensdag 29 mei 2013, 15:29]Volgens mij is de oorzaak vuil in de carburateur of de afstelling hiervan.Als er los vuil in zit dan geeft dit de zelfde ellende.
De I 20 heeft brandstofinjectie. Moderne automotoren hebben al jaren( meer dan 10 jaar anders voldoen ze niet meer aan de europese emissie-eisen) geen carbuateur meer en vuil in de brandstof wordt via het altijd aanwezige benzinefilter gereinigd voordat dit door de injectie wordt ingespoten.
Valerius. Dus uw advies is humbug en toont aan geen dat u geen parate kennis van autotechniek heeft. Dit is niet erg want techniek evalueert snel door de aan de autofabrikanten gestelde eisen,maar schrijf dit dan niet op. Dit verward alleen maar de discussie.
Een vermoedelijk oorzaak van het schokken kan zijn dat het motormangement na een lange rit de injectie bijstuurt gezien de lagere snelheid. In hoeverre dit storend is lastig op afstand aan te duiden. Elk mens reageert anders op dit soort verschijnselen en het heeft ook te maken met uw rijstijl. Rijdt u wat agressiever dan merkt u niets maar als u dit via het nieuwe rijden doet , dus zo zuinig als mogelijk, kan het hindelijk zijn. Als dit dan niet als een euvel wordt beschouwd door dealer en importeur heeft u dit te accepteren.
Heeft u daar dan geen vrede mee dan is de beste oplossing langs de ANWB of Dekra te gaan en daar een technisch advies over het euvel te vragen. U krijgt dan van een neurtrale instantie een beoordeling. Als dan blijkt dat u gelijk heeft moet de importeur wel met een actie komen en evt de door u gemaakte kosten vergoeden. Lukt het dan nog niet, gewoon elders inruilen voor een ander merk. Succees met de afwikkeling.