Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: Hebra98
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Nov 17, 2020 om 09:02ci+module van ziggo werkt niet goedBij mij werkte de CI+ module ook niet correct en bij mij lag dat aan het feit dat ik een buitenlands (Hongaarse) TV geleverd had gekregen.
Weet u zeker dat uw TV specifiek voor de NL markt is?
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/elektronica-tv/tvreus-aangifte-van-oplichting-fraude -
Nov 17, 2020 om 08:42Tvreus aangifte van Oplichting / FraudeZelfs bij Tweakers melden ze dat "hier verkochte modellen" niet geschikt zijn voor gebruik in de benelux.
Daarbij staat duidelijk bij Tuner dat dit mogelijk niet werkt.
Maar dan de vraag, als je geen problemen hebt door je gebruik van een STB, heb je dan opeens wel de goede tv ontvangen?
Nee, want als je in de toekomst je Tuner wel wil gaan gebruiken heb je problemen. Niet dat je TV stuk is, maar je gewoon de verkeerde hebt gekregen.
En de bedrijven die deze TV's verkopen zeggen dan tegen je, dat zal wel een probleem met je smartcard of Ziggo zijn.
En het zijn behoorlijk wat "buitenlandse modellen" die er worden verkocht.
Alleen weet bijna niemand dat, omdat ze allelemaal een Box van de provider gebruiken. -
Nov 16, 2020 om 22:07Tvreus aangifte van Oplichting / FraudeKijk maar eens in de lijst op de onderstaande link naar Tweakers.
De buitenlandse modellen zijn TV's in NL verkocht die eigenlijk niet voor NL zijn ontworpen.
En dit geldt niet alleen voor dit ene model, maar voor vele andere verkochte modellen en uitvoeringen.
Tweakers Website -
Nov 16, 2020 om 18:33Tvreus aangifte van Oplichting / FraudeUiteraard is mijn berichtgeving hier om mensen in te lichten en te motiveren iets te doen aan deze vorm van fraude.
Ik heb overigens de Nationale Ombudsman moeten inschakelen om toch aangifte te mogen doen.
Ik heb zelfs ICTwaarborg op de hoogte gebracht van de praktijken van Tvreus, maar dat (huidige) Tvreus keurmerk vind het wel goed allemaal.
Een keurmerk is niet een garantie van wat dan ook.
De ACM is uiteraard door mij ook op de hoogte gebracht van deze fraude maar je krijgt na een melding geen enkele terugkoppeling.
Dat maakt het ook lastiger om los te laten, want ik weet nu niet of er echt iets aan gedaan wordt.
Daarom meld ik mijn verhaal op veel plaatsen en hoop dat er veel mensen opstaan en ook actie ondernemen tegen dit soort oplichters.
Ik hoop dat iedereen even kijkt of hij wel een echt Nederlands model TV heeft gekregen.
Het is wel grappig, in mijn aangifte staat dan wel weer netjes dat de Politie weigerde om aangifte op te nemen en dat de N.O. nodig was om dit wel te bewerkstelligen.