Antwoorden gegeven door: Janzegt
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Mar 6, 2024 om 21:42Is het normaal dat de brander vernieuwd moet worden in een 5 jaar oude Combikete
Als de installateur elk jaar langs komt om de ketel schoon te maken, dan is dit niet de eerste keer dat de brander schoongemaakt wordt. Dan kun je dus stellen dat de vorige monteur geen pasta heeft gebruikt bij het weer in elkaar zetten van de brander en huis.
RVS schroeven in een aluminium huis is in de industrie een normale toepassing. Echter moet wel een pasta worden gebruikt en de schroef/bout moet aangedraaid worden met een moment opgegeven door de leverancier. En hierbij gaat het vaak fout en worden de schroeven te vast gezet.
Dus vanuit mijn optiek ligt de fout bij diegene die de vorige keer het onderhoud gedaan heeft, maar het is een lange weg om dit te bewijzen.
-
Feb 29, 2024 om 15:18Samsung TV met kringenIk zag op youtube een aantal videos voorbij komen over dit onderwerp. Het komt niet allleen voor bij Samsung, maar ook bij een LG. De videos laten zien dat het eventueel zelf te repareren is, als je een klein beetje handig bent en wat lef hebt. je hebt alleen wat loctite nodig.
Dit is de bewuste video, Heb gezocht met "TV Backlight repair", maar zoals gezegd, er zijn meer. Backlight repair
Het is het proberen waard, -
Feb 28, 2024 om 21:09Diefstal op werkplekIn dit verhaal is te lezen dat de werkgever niet verantwoordelijk is voor prive spullen: Zie deze link.
Onder het kopje "persoonlijke eigendommen" is te lezen:
De persoonlijke eigendommen die u nodig heeft voor uw werk of die u gebruikt op het werk, kunnen worden beschadigd of gestolen. Uw werkgever is in principe niet aansprakelijk voor deze schade. Wel kan uw werkgever als hij dat rechtvaardig vindt (een deel van) de kosten vergoeden of u een financiële tegemoetkoming geven.
-
Feb 27, 2024 om 22:44Gelden uitboeken vóór passeren hypotheekakte
Verkoop van ontroerend goed vind plaats door middel van tekenen van een transport akte. Deze akte is een notarieel document en een notaris tekent dan ook pas nadat zowel kopers en verkopers de akte hebben getekend. Tijdstip dat de notaris tekent is bepalend. Op hetzelfde moment gaan de gelden ook over van koper naar verkoper.
Koop en verkoop van ontroerend goed is beschreven in het burgerlijk wetboek.
Tot op het laatste moment kan een koper af zien van de koop en een verkoper kan afzien van verkoop.
Bedenk in dezen maar eens aan het feit dat koper of verkoper een ernstig ongeluk krijgt terwijl hij op weg is naar de notaris maar daar niet aankomt, omdat deze ernstig gewond naar het ziekenhuis gebracht wordt.
Indien een notaris al geld naar een verkoper heeft overgeboekt, dan kan de notaris in grote problemen. De koop is immers niet doorgegaan.
In de afgelopen 30 jaar heb ik meerdere keren een woning verkocht en gekocht en iedere notaris vertelde tijdens het passeren van de akte dat hij pas tot uitbetalen aan de verkoper overging, nadat het kadaster had bevestigd dat de transportakte in het register is ingeschreven. In het algemeen is dat nu ca 24 uur na passeren van de akte, maar kan oplopen als er een weekend en/of feestdagen tussen zitten.
Uw vraag komt mij dan ook vreemd over. Waarop baseert u uw vraag eigenlijk?
-
Feb 21, 2024 om 13:57jaarafrekening Vitens inschatting verbruik?Drinkwater maatschappijen hebben op veel plaatsen in hun distributienetwerk watermeters zitten die de doorstroming meten. Hierdoor kan met zien wat de verbruiken zijn per uur/dag/maand/jaar per regio. En die regio's zijn relatief klein. Op deze manier kan met lekkages detecteren, maar weet met ook de gebruiken per dag. Daarnaast geven deze meters ook nog eens de actuele dagtemperatuur door. Hierdoor kunnen ze heel goed de actuele verbruiken inschatten. Deze inschattingen worden gebruikt om geschatte stand op 1 januari te bepalen. En ja, het kan zijn dat dit de ene keer net negatief uitvalt en de andere keer iets positiefs. Ik weet niet hoeveel m3 u verbruikt op jaarbasis en daarom is het moeilijk om te zeggen of 7m3 een groot of klein verschil is. Maar de watermaatschappij wordt hier niet rijk van, want zoals gezegd, zij weten het exacte verbruik van de regio's dus hun totaal is 0.
-
Feb 21, 2024 om 13:40Plus supermarktEnige tijd terug was een soortgelijk iets bij Jumbo. Kon wel gewoon de klantenpas in de jumbo app scannen, maar kon het account niet benaderen. Ik heb contact gezocht met Jumbo en daar kreeg ik te horen dat ze niets konden doen. De klantenservice van de winkel kon ook niets doen, maar die vertelde me wel dat het leek dat accounts stapsgewijs werden overgezet. en idd, na ca 3 weken kon ik weer in mijn account en de complete historie was ook weer up-to-date. Misschien speelt hetzelfde ook bij Plus.
-
Feb 10, 2024 om 16:41Zijn deze prijzen van een electro technisch bureau binnen de normBlijkbaar heeft het bedrijf de bestaande meterkast gecontroleerd, de aarding gemeten en voorrij kosten gerekend. Dan kom ik namelijk op € 550,- excl BTW.
Het bevreemd mij dat ze apart de aardingsmeting en service (wat deze service dan inhoud vraag ik me dan wel af) in rekening brengen naast ook de controle van de meterkast. Deze aardingsmeting moet gewoon onderdeel zijn van de meterkast controle, zeker als ze inspecteren tegen de NEN1010. Ik heb ervaring met het eerste keer in bedrijf nemen van electrotechnische verdeelinrichtingen (meterkasten voor industrie) en gebaseerd daarop is het uurtarief van meer dan Eur 100,-/uur, hoog. Echter zijn uurtarieven van inspecteurs vaak hoger dan electriciens, dit vanwege de specifieke meetapparatuur en ander gereedschap die inspecteurs bij zich hebben. -
Feb 8, 2024 om 17:15Periodieke overschrijving vergeten te stoppenUit uw verhaal en uw reacties op andere poster maak ik uit dat u in feite een onterechte overboeking heeft gedaan. In zo'n geval bent u afhandelijk van de medewerking van de ontvanger. In dit stuk van de consumentenbond staan een aantal tips die u mogelijk kunt gebruiken.
-
Feb 8, 2024 om 16:57Advies gevraagd: te hoge factuur koppeling CV met vloerverwarmingIk hoop voor u dat de vloerverwarming inmidels naar tevredenheid werkt.
Helaas is er een klassieke fout gemaakt, door 2 aannemers te laten werken aan hetzelfde systeem. Daardoor is het ook onmogelijk om te zeggen of de facturen oneerlijk zijn. Daarbij komt ook nog eens dat het niet duidelijk is wat er in de offertes staat.
Als ik uw verhaal lees, dan schrijft U over "het koppelen van de vloerverwarming" en daarna weer "het koppelen van de buizen". Echter, even verder in uw verhaal blijkt dat het koppelen van de buizen ook inhoud het verwijderen van radiatoren. En als dat niet goed in de offerte staat, dan wordt dit beschouwd als extra werkzaamheden.
Een aannemer hoeft u geen uitsplitsing te geven van de werkzaamheden die vallen binnen de offerte. Wel moeten extrakosten / meewerkosten worden gespecificeerd.
Mijn advies aan u is om een open en eerlijk gesprek aan te gaan met de aannemers, maar als u zelf niet weet welke werkzaamheden er gevraagd zijn aan de verschillende aannemers, dan zal het een moeilijk verhaal worden -
Feb 8, 2024 om 16:35Zeer hoge servicekostenDe verhuurder moet ten allentijde een opbouw van de service kosten kunnen geven. Maar je kunt natuurlijk zelf ook een inschatting maken. Dan weet je ook of het antwoord dat je krijgt bevredigend is. Ik weet niet in wat voor gebouw je zit, maar veel verlichting in de algemene ruimtes brandt 24 uur per dag, 365 dagen per jaar. Een lamp van 10 Watt die continu brandt verbruikt op jaarbasis 87KW, wat al gauw kan oplopen tot € 25,-. Denk ook eens aan de vlucht- en noodverlichting. En heeft het gebouw een lift? Ook die is een redelijke energieslurper.
Nog een vraag, zijn de bedragen die je noemt de verbruikskosten of zijn ze genoemd onder electriciteit? In de service kosten zitten natuurlijk ook reserveringen voor vervanging van de verlichting. Het lijkt wel leuk dat een lamp 100.000 branduren heeft, maar 100.000 uur staat voor 11 jaar. Dus na 11 jaar moet je alle lampen vervangen. En daar moet voor gespaard worden.
Dus om te bepalen of het antwoord bevredigend is, moet je zelf eens een inschatting maken van mogelijke kosten.