Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: LR
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Sep 12, 2016 om 13:56Garantie nieuwe pcBeste PH
Ik denk inderdaad dat ze het apparaat zonder te testen retour sturen,anders zou er de actuele datum op hebben gestaan en niet die van 2 februari 2016.Eerlijk gezegd heb ik de indruk dat ze het toestel helemaal niet nakijken,maar denken we vervangen wat onderdelen en dan zal het wel goed zijn.
De problemen: vanaf het begin stond er nog een oude versie Windows op,die er niet op behoorde te staan,ik moest die dus verwijderen voordat ik de november update kon installeren,echter als ik die verwijderde dan stond die er bij vilgende keer opstarten weer op,als ik doorklikken op meer info krijg ik die in een andere taal te zien,de supportmedewerkers dacht dat het Hebreeuws was
de pc was enorm traag voor een nieuwe pc,er was vertraging bij het laden van de pagina en de afbeeldingen van meer dan soms 30 sec.
Ik kan de ene keer inloggen met pincode en de andere keren krijg ik de melding deze pc is vergrendeld
Bij de ene browser speelde hij wel video's af en bij een andere niet,
Alle afbeeldingen van bv Marktplaats laadde hij niet ,bij meerdere sites laadt hij wel de tekst maar niet de afbeelding
Regelmatig bij openen browser bleven de tegels in beeld staan
Hij reageert vaak helemaal niet of bevriest,pagina' kunnen niet worden geladen
Bij vraag of je meerdere pagina's wilt sluiten en je ja aanklikt doet hij dat niet of met vertraging van bijna een minuut,ook tussen de pagina's,dus tussen pagina 1 en 2
Na de 1 e keer contact met HP wilde ze een Recovery doen via HP maar dat lukte niet,dus kreeg usb Drive,daarmee aan de slag en dat lukte niet want kreeg melding files missing en dat pc gerepareerd moest worden,toen ik hem terugkreeg hadden ze alleen dat gedaan een herinstallatie,maar niet naar de problemen gekeken,dat was wel duidelijk
Weer met support aan de lijn gehangen en uiteindelijk besloten om weereen Recovery te doen,dat leek niet goed te gaan dus z,ou weer een nieuwe usb Drive opgestuurd worden,ik had de pc aan laten staan,weet niet meer precies waarom en uiteindelijk werd de Recovery uitgevoerd,maar dat hielp niet met de problemen,toen met de supportmedewerkers minstens 2,5 uur gehangen ,in prompt wat dingen gedaan,malawarebytes laten lopen alles goed echt heel veel dingen geprobeerd,met als uitkomst toch weer ophalen,na de 2e reparatie is het er eigenlijk niet beter op geworden,kreeg meldingen in beeld van bv
U heeft tabletmodus afgesloten is niet beschikbaar wanneer apparaat is verbonden met meerdere schermen,ik was gewoon bezig in pc modus,kreeg meldingen van updates( Windows) die ik dan installeerde en die daarna gewoon verdwenen waren,dus ook niet geinstalleerd ,de laatste keer met de medewerkster weer van alles gedaan,dingen die ik al de vorige keer had gedaan,met hetzelfde resultaat,er zijn nog veel meer problemen,het lijkt alsof het ding een eigen leven leidt,het laatste wat er gebeurde was bij de site van NU,de tekst viel als regendruppels naar beneden,uiteindelijk dus toen weer toegegeven om de pc nogmaals opnieuw te herinstalleren,met dezelfde uitkomst als de eerste keer,krijg melding files are missing en als ik dat wegklik blijft het terugkomen met uiteindelijk de melding dat de pc gerepareerd moet worden
Ik heb hier nog een oude laptop van schoonvader met W 98 van bijna 20 jaar terug en die is sneller dan de nieuwe pc
De supportmedewerkers staan ook voor een raadsel,hebben dit soort problemen nog nooit meegemaakt , voelen met me mee en hebben beloofd dat dit de laatste keer is en dat ze het dan gaan escaleren,geen idee wat dat precies inhoudt
Voorlopig staat er een retourdatum gepland van 27 september
Dank weer voor het lezen en fijne dag
vr.groeten louise -
Sep 9, 2016 om 10:12Garantie nieuwe pcBeste alle
Hartelijk dank voor de reacties,volgens HP moest ik bij hun zijn voor de garantie,hun kunnen ook online meewerken met de pc
En ik weet dat de verkoper ook vaak het product doorstuurt naar de fabrikant en dan zou ik hem nog langer kwijt zijn.
Ik heb de MM ook op de hoogte gesteld van de problemen en gevraagd of ik restitutie kon krijgen,hun antwoord was dat dit enkel mogelijk is als HP zegt dat de laptop niet meer gerepareerd kan worden
Het was mijn bedoeling om na de 2e reparatie naar de MM te gaan,maar heb toegestemd om de pc nog 1x te herinstalleren met de usb stick en toen kreeg ik dus weer de melding pc moet gerepareerd worden.
De pc is inmiddels al 4x opnieuw geïnstalleerd,na de 2e reparatie kreeg ik hem dus schoon terug,maar wel met de datum 2 februari 2016 en dat op zich is al vreemd,de support medewerkster zag ook dat de laatste herinstallatie van die datum was en dat is dus in het reparatiecentrum gebeurd.
Er is toen een nieuwe wifikaart ingezet ( waar ik dus geen problemen mee had) en een nieuw moederbord,dus was ik hoopvol,want de 1e keer was er alleen een herinstallatie gedaan,maar niet naar de problemen gekeken.
Ik heb inmiddels heel wat mensen gevonden,weliswaar in de US die veel problemen hadden met een nieuwe HP laptop,daar zijn ze niet echt te spreken over HP of de supportmedewerkers.
Ik ben meer dan tevreden over de support,uiteraard niet over het reparatiecentrum.
Ik hoop dat als ik hem terugkrijg hij werkt zoals een nieuwe pc hoort te werken en wat betreft een geretourneerd product,dat kun je natuurlijk ook treffen in de winkel,daar worden ook producten teruggebracht en weer verkocht,alleen weet je dat meestal dan niet.
Dank weer voor het lezen en geniet van het mooie weer
Vr.groeten louise