Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: LexvanRootselaar
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Apr 14, 2023 om 11:32EvidesMisschien dat een gang naar de Geschillencommissie Energie en Water u verder kan helpen.
Heeft de buitenkraan misschien gelekt ? Is het water door die kraan verdwenen of zijn alle kranen op diezelfde meter aangesloten (hetgeen waarschijnlijk is, tenzij u buitenkraan misschien in vrijdraand tuinhuisje hebt). Als alle kranen op deze meter zijn aangesloten, zou er ook lekkage onder uw huis kunnen zijn geweest, die dan niet constateerbaar was. In veel gevallen kunt u dan bij de leverancier een berep doen op de zogenioemde "lekwaterregeling", waardoor een aanzienlijk deel kan worden kwijtgeschiolden. -
Apr 14, 2023 om 11:27Bankafschriften RabobankVolgens mij moeten bedrijven hun (financiële) administratie tien jaar bewaren vanwege de eisen van de Belastingdienst, maar misschien dat ze hun administratie bij een accountant hebben actergelaten na controle. Misschien kunt u nagaan welk kantoor hun accountantskantoor is/was, die hun belastingaangifte verzorgen. Die zouden dan kunnen weten waar die adminstratie is.
-
Feb 9, 2023 om 13:28Vast contractAls u het niet eens bent met die wijziging/verhoging, kunt u klacht daarover indienen bij greenchoise en als die niet naar tevredenheid is opgelost, kunt u naar de Geschillencmmissie Energie gaan en daar naar uw klacht en hun besluit laten kijken en die laten beoordelen.
-
Oct 21, 2022 om 16:20Klantenservice budget energieLeg deze klacht voor aan de Geschillencommissie Energie: https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/energie/
-
Mar 11, 2022 om 15:04Mag een bank eisen dat je een smartphone hebt voor identificatieHeeft u uw bank al gevraag om zo'n smartphone ? Veel banken (zoals ik weet Triodos, Rabo, ING en ABNAmro) geven klanten al een identifier of inlofgapparaatje, dus dit zou ook moeten kunnen als se van u eisen dat u die gebruikt. Succes.
-
Jan 17, 2022 om 13:58Is individuele teller verplicht bij duplex appartement?Ik adviseer je kontakt op te nemen met je netbeheerder (afhankelijk van gebied waar je woont is dat na te gaan, want voor elk huis in Nederland is één netbeheerder). Als energieverbruik in je huurprijs is inbegrepen kan die niets voor je doen, omdat je dan helemaal afhankelijk bent van de eigenaar van de plek waar de aansluiting is geplaatst. Misschien is het ook mogelijk een electriciën een tussenmeter te laten plaatsen, waardoor je zicht krijgt op je eigen verbruik, want anders zul je het met de opnemingen van de huisbaas moeten doen. Het verschil tussen de meter van het huis en de tussenmeter van de salon geeft wel het verbruik van uw woning.
-
Nov 26, 2021 om 13:28Is het normaal dat energieleveranciers 2x opzegboete berekenen?Als inderdaad tweemaal opzegboete is berekend, deden ze iets dat niet toegestaan is. Er mag voor elk produkt (gas, electra, warmte) een maximale opzegboete van 50 euro per produkt worden berekend als het kontrakt toch binnen een jaar zou aflopen. Als het een langer lopend kontrakt is kan het bedrag van de boete ook hoger zijn. Vrijwel elk energiebedrijf hanteert de "maximale" boete als "standaard opzegvergoeding". Je kunt je zaak na een afgewezen klacht bij de leverancier alsnog aan de geschillencommissie voorleggen voor een onafhankelijke beslissing.