Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: Middendoor
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Dec 14, 2018 om 22:07Busvervoer overeenkomst door vervoerder geannuleerd, recht op schadevergoeding?Bedankt voor de antwoorden. Met name bovenstaand antwoord van Gerritaltena onderbouwd wat ik eigenlijk ook verwacht had.
De tendens hier lijkt duidelijk, al was ik enkel op zoek naar waar ik wettelijk gezien recht op heb.
Recht hebben en recht krijgen zijn duidelijk verschillende dingen, zoals bovenstaande reactie van GerritAltena toelicht.
Mijn conclusie is dat ik waarschijnlijk wel recht heb op een vergoeding. Er is hier sprake van tekortkoming in de nakoming van de verbintenis, waarbij geen sprake is van overmacht(zoals is opgenomen in de AV). Hoeveel valt te betwisten, al staat er een mooi voorbeeld bedrag in artikel 5.1 van de AV.
Feit blijft ook dat wanneer de rollen omgedraaid waren en ik de overeenkomst had ontbonden, ik dus wel een flinke schadeclaim aan mijn broek had hangen.
Gezien het waarschijnlijk meer tijd kost dan het oplevert om hier achteraan te gaan laat ik het hierbij en ga ik op zoek naar een ander bedrijf, hopelijk lukt dit.
Wel zal ik kijken of ik online ergens een review kan plaatsen over dit bedrijf. Ze maken het zichzelf zo wel erg gemakkelijk, ze hadden immers hun best kunnen doen om dit probleem op te lossen d.m.v. bijvoorbeeld contact te zoeken met een concullega en/of elders een chauffer te vinden. Ze maken nu van hun probleem mijn probleem en dat is niet netjes.
Wat mij betreft is dit topic hierbij dan ook beantwoord en afgesloten. -
Dec 14, 2018 om 18:17Busvervoer overeenkomst door vervoerder geannuleerd, recht op schadevergoeding?Of het waar is twijfel ik niet aan. Het gevolg ervan is dat ze de overeenkomst opzeggen in plaats van dat ze het probleem oplossen.
Wanneer ik dat vanuit mijn kant als klant had gedaan, om wat voor reden dan ook, dan had het bedrijf van mij ook een vergoeding geëist van 30% van de rijssom.
Bijtijds is in dit geval relatief, na alle taxi/vervoers bedrijven in de omgeving gebeld te hebben heb ik nog geen vervangend vervoer gevonden. Daarbij schiet hier in de omgeving de prijs ook de lucht in hoe dichter we bij oudejaarsdag komen, wat voor ons extra kosten veroorzaakt.
De vraag is vooral of ik redelijkerwijs recht heb op een soortgelijke vergoeding die het bedrijf ook zou eisen wanneer ik de overeenkomst op zou zeggen. -
Dec 14, 2018 om 17:44Nuon verhoogt maand termijn met 50%Hier dezelfde verhoging van 50% gekregen terwijl mijn huidige maand termijn overeenkomt met mijn verbruik.
Na de berichtgeving over de stijgende energie tarieven zou een verhogen van 20%? realistischer zijn.
Nuon verhoogt dit lukraak met 50%. Dit te veel betaalde bedrag krijg je weliswaar terug, maar zo spelen de klanten van nuon als gratis bank voor Nuon. -
Dec 14, 2018 om 17:39Busvervoer overeenkomst door vervoerder geannuleerd, recht op schadevergoeding?Het betreft een particuliere overeenkomst.
De reden is dat er plots niet genoeg personeel aanwezig is i.v.m. ziekte van de geplande chauffeur.
Edit;
Mijn inziens lijkt het redelijk dat wanneer ze van de klant een vergoeding eisen bij opzegging van de overeenkomst, dit ook de andere kant op werkt.
Of ik hier ook recht op heb is een 2e, vandaar dat ik deze vraag hier stel.