Antwoorden gegeven door: Mrdjc
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Nov 20, 2023 om 15:39Randvoorwaarden DHL omtrent verzekering niet transparant.
MABELLE:
Snap de relevantie niet met betrekking tot dit topic, en ik wil ook niet te veel van het onderwerp afdwalen. Ze hebben om de verkoop factuur gevraagd maar besluiten enkel de basale (Degene die je ook krijgt zonder de extra verzekering - gebaseerd op gewicht) vergoeding uit te betalen. Wat de waarde van het product is wat de gek ervoor geeft. Het idee van de verzekering is om (Binnen de grenzen van de verzekering) de persoon kostenloos te kunnen stellen indien het fout gaat om een vervangend product aan te kunnen schaffen.
WILHELMINA59:
Geen idee waarom je die informatie nodig denkt te hebben, maar ik laat mij graag verassen:
Standaard pakket (max 10kg) €4.95 + thuis bezorgen €1.- + verzkerd versturen € 2.50, totaal €8.45.
HENKDEZEVENDE:
Gelukkig ben ik niet de enige die zo denkt, maar ik ben bang als ik dit zelf zo zou oplossen dat de volgende persoon die hier tegenaanloopt weer de klos is.
Het moet structureel verbeterd worden voor iedereen, niet alleen opgelost worden voor mij.
SANNE1:
Laten we hopen dat het pakket nog steeds terecht komt, al heb ik mijn twijfels, echter zou dit het probleem van de misleiding/dwaling niet oplossen vanuit DHL. Er moet meer gebeuren om de consument hiervoor te beschermen.
Je sluit tenslotte een verzekering af voor het geval dat het onverhoopt fout gaat, maar in dit geval geeft het enkel schijnveiligheid waar je er pas achter komt dat het voor niets was als je het nodig hebt.
(En laten we heel eerlijk zijn, als ik had geweten dat het op een andere manier ingeleverd had moeten worden had ik dat zeker ook gedaan)
-
Nov 20, 2023 om 08:45Randvoorwaarden DHL omtrent verzekering niet transparant.Beste GEBOREN AMSTERDAMMER,
Bedankt voor uw aanname, maar die is helaas onjuist.
U heeft als particulier kennelijk nog nooit iets via marktplaats verkocht?
Of zelf als particulier een verzend label gekocht?
Hoort hier wel degelijk thuis. -
Nov 19, 2023 om 12:16Randvoorwaarden DHL omtrent verzekering niet transparant.
Henkdezevende/Neodutchio
Dit is de reden die door DHL word aangegeven:
Helaas kunnen we voor deze verzekerde zending niet overgaan tot een hogere claim. In samenwerking met afdeling security zijn er voorwaarden voor verzekerde zendingen opgesteld, waarin het volgende staat aangegeven:
Uw verzekerde pakket kunt u alleen bij een baliemedewerker van een DHL ServicePoint afgeven en laten scannen – niet bij een DHL Pakketautomaat of scanzuil. Wanneer uw verzekerde pakket alleen een innamescan heeft gehad bij een DHL Pakketautomaat of zelfscanzuil, voldoet het niet aan de eisen voor dekking van de verzekering. Dit betekent dat u geen aanspraak op vergoeding van schade kunt maken. Om deze reden vergoeden we deze zending alleen op basis van het gewicht en de verzendkosten.
Thijs12
Ja, zoals in het eerste bericht aangegeven is er gekozen voor de extra verzekering.
Naar mijn weten zijn de aanvulende algemene voorwaarde niet duidelijk en expliciet gecommuniceerd.
Bij het afrekenen krijg je hetvolgende te zien:
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en privacyverklaring.
Daarmee kom je op de volgende pagina uit, een heel algemene pagina met eigenlijk alle voorwaarden die mogelijk wel of niet van toepassing zijn op je zending.
https://www.dhlecommerce.nl/nl/algemene-voorwaarden
Mijn klacht is als volgt:
In de Bekijk de Algemene Voorwaarden [pdf]
Staat niets vermeld over extra aanvullende voorwaarden voor de verzekering, enkel:
7 VERZEKERING VAN DE ZENDING 7.1 Indien de Afzender bovenstaande aansprakelijkheidslimieten als onvoldoende beschouwt, kan hij een speciale waardeverklaring afgeven en een verzekering aanvragen. DHL eCommerce kan zorgdragen voor een aanvullende verzekering ter dekking van de waarde van de Zending in het geval van verlies of beschadiging van de Zending, mits de Zending aan deze Algemene Voorwaarden voldoet en de Afzender DHL eCommerce daartoe schriftelijk opdracht geeft en de toepasselijke premie betaalt.
In de "Aanvullende voorwaarden Extra Zeker" [pdf]
Staat niets vermeld over het enkel mogen laten inscannen van een pakket door een baliemedewerker.
Dan is er nog een "Voorwaarden consumentenverzekering" onder op de pagina.
Hierin staat het inderdaad tussen een muur van tekst aangegeven:
"Je verzekerde pakket kun je alleen bij een baliemedewerker van een DHL ServicePoint afgeven en laten scannen – niet bij een DHL Pakketautomaat of scanzuil. Wanneer jouw verzekerde pakket alleen een innamescan heeft gehad bij een DHL Pakketautomaat of zelfscanzuil, voldoet het niet aan de eisen voor dekking van de verzekering. Dit betekent dat je geen aanspraak op vergoeding van schade kunt maken."
Maar hoe moet ik als consument weten dat ik van alle documentatie op die pagina, dat juist dat document betrekking heeft tot de service die ik heb afgesloten?
Dit is de enige plek waar dit omschreven staat (En natuurlijk de mail zodra het fout gaat, waarom ze niet uitkeren)
- Niet bij het selecteren van de service.
- Niet bij het accepteren van de algemene voorwaarden.
- Niet bij het afdrukken van de label.
- Niet bij de instructies om het af te geven - daar staat enkel "DHL ServicePoint" - naar mijn weten is een DHL Pakketautomaat of Zelfscanzuil nog steeds een DHL Servicepoint.
- Niet bij het inscannen van het pakket bij een DHL ServicePoint.
Ik vind dit persoonlijk een vorm van dwaling, dit moet veel transparanter aangegeven worden.
-Er word iets verkocht zonder op voorhand duidelijkheid te scheppen wat er van de consument verwacht word.
-Er zijn meerdere momenten tijdens het traject om de consument hierop te wijzen, dit word niet gedaan.
-De instructies die je ontvangt van DHL blijven enkel "DHL ServicePoint" aangeven.
-Ik heb de algemene voorwaarden gelezen, daar staat niets over deze randvoorwaarde in.
Of had ik en alle andere gebruikers van de service ook alle andere documenten op die pagina moeten doorlezen inclusief voor de zakelijke verzenders (Staat tenslotte ook op de algemene voorwaarden pagina)
Ik ben op zoek naar mensen met dezelfde ervaring, want dit kan en moet anders om andere consumenten de ellende te besparen.
Product kwijt, en een hoop geld kwijt gezien de koper weer zijn geld terug moet krijgen.
Door krachten te bundelen kan je zoiets voor elkaar krijgen.
-
Nov 18, 2023 om 12:42Randvoorwaarden DHL omtrent verzekering niet transparant.
Jammer dat u het zo ziet.
Het [de aanvullende randvoorwaarden voor extra verzekering] staat namelijk niet in de algemene voorwaarden vermeld.
Er staat ook geen verwijzing in de algemene voorwaarden dat er andere algemene voorwaarden van toepassing zijn indien je voor extra verzekering kiest.
De aanvullende randvoorwaarden worden ook niet vermeld bij het selecteren van de optie.
De aanvullende randvoorwaarden worden ook niet vermeld bij het ontvangen van het verzendlabel.
De aanvullende randvoorwaarden worden ook niet vermeld bij het inscannen van de verzendlabel bij de DHL ServicePoint.
Met andere woorden je kiest een service, betaalt hiervoor maar word niet op de hoogte gesteld dat de service pas geldig is als je nog aan andere randvoorwaarden voldoet.
Dit is tegenstrijdig met de informatie/instructies die je tijdens het hele proces ontvangt.
Je komt er pas achter als het fout gaat, dat je verzekering voor niets betaald hebt.
Dit mag wat mij betreft een heel stuk transparanter zodat de consument weet waar hij aan toe is alvorens te betalen voor een service waar hij niets aan heeft.
Non topic betwijfel ik dus.