Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: Paul36
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jul 17, 2023 om 20:43Problemen met levering Woonfabriquehttps://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/problemen-met-boutique-deco-zijn-er-meer-mensen-met-dit Zie dit topic voor een oproep je aan te sluiten bij een app groep van gedupeerden.
-
Jul 17, 2023 om 20:17Problemen met Boutique Deco, zijn er meer mensen met dit?Hi Werner, zie de oproep van Gerja in dit forum om je aan te sluiten bij de appgroep
-
Jul 3, 2023 om 23:06Problemen met levering WoonfabriqueDe Woonfabrique is van dezelfde eigenaar als Boutique Deco; beiden van [edit naam, red.] die via deze webshops op grote schaal aan oplichting doet. Door nepreviews en een zogenaamde showroom die helemaal niet bestaat heeft hij gedupeerden misleid. Ook de zogenaamde klantenservice waar je met Sonja of Sandra te maken krijgt is hij zelf. De beide webshops vallen onder DeVe Company uit Haarlem, zijn eenmanszaak. Toen Boutique Deco bekend werd als onbetrouwbaar is hij De Woonfabrique gestart. Nu zijn ze beiden uit de lucht met het verhaal dat hij failliet is en in schuldsanering zit en dat gedupeerden even geduld moeten hebben. Doe dat niet; doe aangifte, onderneem actie! Er is geen faillissement of schuldsanering geregistreerd bij de rechtbank. Ook dit is weer een truc om de slachtoffers op afstand te houden en er met het geld vandoor te gaan. Check voor dit soort info de instanties, het insolventie register. Indien er een faillissement of schuldsanering is mag de betrokkene zelf helemaal geen contact meer opnemen en ligt alles bij een curator / bewindvoerder. Dus trap er niet in en doe aangifte.
-
Jul 3, 2023 om 23:03Problemen met Boutique Deco, zijn er meer mensen met dit?De Woonfabrique is van dezelfde eigenaar als Boutique Deco; beiden van [edit - redactie] die via deze webshops op grote schaal aan oplichting doet. Door nepreviews en een zogenaamde showroom die helemaal niet bestaat heeft hij gedupeerden misleid. Ook de zogenaamde klantenservice waar je met Sonja of Sandra te maken krijgt is hij zelf. De beide webshops vallen onder DeVe Company uit Haarlem, zijn eenmanszaak. Toen Boutique Deco bekend werd als onbetrouwbaar is hij De Woonfabrique gestart. Nu zijn ze beiden uit de lucht met het verhaal dat hij failliet is en in schuldsanering zit en dat gedupeerden even geduld moeten hebben. Doe dat niet; doe aangifte, onderneem actie! Er is geen faillissement of schuldsanering geregistreerd bij de rechtbank. Ook dit is weer een truc om de slachtoffers op afstand te houden en er met het geld vandoor te gaan. Check voor dit soort info de instanties, het insolventie register. Indien er een faillissement of schuldsanering is mag de betrokkene zelf helemaal geen contact meer opnemen en ligt alles bij een curator / bewindvoerder. Dus trap er niet in en doe aangifte.
-
Jun 30, 2023 om 13:59Problemen met Boutique Deco, zijn er meer mensen met dit?Update over deze zaak; er zijn inmiddels meerdere aangiftes gedaan tegen [edit naam - red.] De vele gedupeerden die hun geld terugvragen bij hem krijgen nu als antwoord dat hij failliet zou zijn en in een schulsaneringstraject zit. Er is echter helemaal geen registratie van faillissement of schuldsanering bij de rechtbank! Dit kun je hier checken: bij het Centraal Insolventieregister van de Rechtbank. Zijn KVK is 77979192, naam van het bedrijf is DeVe Company met www.boutiquedeco.nl en www.dewoonfabrique.nl als nevenvestigingen (beiden zijn vandaag offline gehaald).
Gedupeerden berichten dat hij failliet zou zijn is opnieuw een truc van deze oplichter om er met het geld vandoor te kunnen gaan. En het gaat inmiddels om heel veel geld gezien het grote aantal gedupeerden die ieder voor honderden euro's per persoon zijn opgelicht. Pas als je officieel bericht krijgt van een curator, bewindvoerder of zijn faillissement en schuldsanering bij de rechtbank geregistreerd is is het een feit. Doe aangifte, stuur een incassobureau, deurwaarder, advocaat, maar geef niet op; dat is precies waar dit soort oplichters op rekenen; dat mensen op den duur de strijd staken. -
Jun 28, 2023 om 07:46Problemen met Boutique Deco, zijn er meer mensen met dit?Hallo Werner, doe aangifte! Wij zijn helaas ook gedupeerden van [edit naam - red.], die via Boutique Deco en De Woonfabrique aan internetfraude doet. Door de goede google reviews (die achteraf nep blijken te zijn) en het hebben van een showroom (die niet blijkt te bestaan) zijn wij er ingetrapt. Bij alle gedupeerden gebeurt hetzelfde; je koopt en betaalt online, er komt geen levering, contact krijgen gaat moeilijk en als het lukt krijg je valse beloftes, na heel veel maanden en bij online klachten belooft [edit-red.] te crediteren, maar daarna volgen de smoezen over waarom het niet teruggestort kan worden. Wij hebben nog niks retour en zijn 5 maanden bezig. Zijn webwinkelkeurmerk is hij kwijt; hij gebruikt hun logo oneigenlijk; daar onderneemt stichting webwinkelkeurmerk stappen tegen. Op consumentenforums (zoals klachtkompas) reageert [edit-red.] ineens wel, maar opnieuw met loze beloftes en mooi weer spelen. Er zijn genoeg klanten die het op een gegeven moment laten zitten en dat is zijn verdienmodel. Pure diefstal. Wij hebben aangifte gedaan en raden iedereen aan dit te doen. De politie kan de aangiftes bundelen en dat helpt het onderzoek en ook na veroordeling de strafeis gezien de omvang van het aantal gedupeerden en bedrag waarmee hij mensen oplicht. Naast de aangifte een fraude melding doen bij Mollie (het betaalsysteem dat hij gebruikt), belastingdienst (hij gebruikt een BTW nummer dat niet bestaat!), incassobureau en advocaat inschakelen om je geld terug te krijgen. Als je heel lastig wordt betaalt hij soms terug is de ervaring van andere gedupeerden; hij stelt vervolgens eis dat je online je klachten terugneemt.