Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: Perspectivist
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jul 10, 2024 om 20:25Agressieve verkoop en misleidende informatie door Ziggo/Vodaphone ivm glasvezelZelfde ervaring hier, telefonisch dan. Ze hanteren een super agressief script waarbij elk antwoord is gericht om je in een hoek te drijven waarin je wel een keer 'ja' moet gaan zeggen. Bovendien verdenk ik ze er sterk van dat ze ronduit liegen over bepaalde feiten. In andere gevallen framen ze de boodschap zodanig dat deze verkeerd, in hun voordeel, geinterpreteerd wordt. Dat moet je toch als bedrijf niet willen, nieuwe klanten die met een nare bijsmaak het gevoel hebben misleid te zijn.
Voorbeelden:
- "Wij hebben meedere meldingen ontvangen van u en uw buren dat het huidige netwerk niet toereikend is" - Ik zeker niet, mijn buren (die ik regelmatig spreek) ook nog nooit over gehoord)
- "Daarom zijn we over drie weken bij u alle huizen aan het aansluiten op ons VZ netwerk zodat u weer overal thuis bereik heeft". Bij mijn opmerking dat het bereik in mijn huis helemaal NIETS te maken heeft met de aanbieder, maar gewoonweg met de bekabeling / router / hardware is het totaal niet ter zaken doende antwoord "maar bent u ervan op de hoogte dat u de aansluiten deelt met alle buurtgenoten? Daarom is die vaak heel traag". Wederom: hij is niet traag, hoe komt u erbij?
- Elk antwoord waar ze geen repliek op hebben wordt standaard beantwoord met "Precies, en dat is de reden waarom we u over drie weken komen aansluiten. Welke dag zou voor u uitkomen?"
- Bij mijn laatste - minder impliciete - opmerking dat ik "duidelijk zal zijn: ik heb geen interesse" blijft het feest: "Dan wil ik toch wel graag weten waarom u geen interesse zou hebben in een snellere aansluiting, beter wifi thuis en ook nog goedkoper?" PS ik heb nooit mijn huidige maandbedrag genoemd.
Mijn gemene antwoord was overigens: "Heel eerlijk gezegd heeft dat met u te maken. De manier waarop u mij benaderd vindt ik zodanig vervelend, dat ik toch afzie van de overstap. Aan het begin van het gesprek twijfelde ik nog, maar door uw houding zie ik er definitief vanaf. Goedenavond"