Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: Peterske
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Feb 7, 2022 om 15:47Opeens lidmaatschapsgeld vierwekelijks in plaats van maandelijksInderdaad Ronny530, het is verkapte verhoging van het lidmaatschapsgeld. In de vrolijke e-mail waarin de aankondiging gedaan wordt, wordt eerst gerept over de uitbreiding van het aantal gyms in Amsterdam en Utrecht, over een vergroting van een gym en meer equipment op een aantal locaties. Terloops wordt dan de vierweekse incassering even gemeld, zonder het te hebben over het tarief zelf of een verlaging daarvan. En afgesloten wordt met 'vette live DJ nights' en 'exclusieve Locker Room Parties'. (Ook dat alles moet tenslotte bekostigd worden.)
-
Feb 7, 2022 om 13:30Opeens lidmaatschapsgeld vierwekelijks in plaats van maandelijksDank voor alle reacties, waaronder die van Panter22 over artikel 9 van de Algemene Voorwaarden, waarin wordt gesteld dat de tarieven verhoogd mogen worden. Vandaag kreeg ik per e-mail een reactie van Trainmore: er gaat inderdaad vierwekelijks afschrijving plaatsvinden van het reeds bestaande maandtarief. Per jaar gaan we dus een extra termijn betalen. Ik word nu voor de keus gesteld mijn contract voor 1 maart op te zeggen of met deze nieuwe regeling stilzwijgend akkoord te gaan.
-
Feb 6, 2022 om 16:43Opeens lidmaatschapsgeld vierwekelijks in plaats van maandelijksMahadma en Heremietkreeft: dank voor de reacties. U geeft beiden aan dat het termijnbedrag navenant lager dient te worden, wanneer jaarlijks dertien termijnen gaan worden afgeschreven in plaats van de overeengekomen twaalf. Ik heb Trainmore (per e-mail alleen mogelijk) om uitleg gevraagd, waarbij ik heb aangegeven, dat zij zich aan het reeds afgesproken tarief dienen te houden en dit niet zomaar kunnen verhogen door een dertiende maand te incasseren. Ik snap dus uw reacties (als het over het hele jaar gezien maar hetzelfde bedrag blijft), waarbij ik wil opmerken: dat er maandelijks (en niet vierwekelijks) wordt afgeschreven is toch OOK iets dat reeds overeengekomen is?
-
Jan 3, 2019 om 08:56Nep software gekochtja hoor...
-
Jan 3, 2019 om 08:06Nep software gekochtDank voor al jullie reacties. De software had ik direct na aankoop keurig geregistreerd. Nu pas bleek Adobe opeens die licentie code ingetrokken te hebben, waarna ik natuurlijk direct belde met ze. Over de telefoon kreeg ik te horen, dat ik al die tijd met een nagemaakt gemodificeerd pakket had gewerkt. Ze stuurden me er een verklaring van, om mogelijk juridisch iets te kunnen. Maar helaas is Tresbizz failliet en blijkt Bol dat artikel 4 te hebben, wat ik schandalig vind. Als ze me niet op een of andere wijze tegemoet komen, kijk ik wel uit ooit nog iets bij ze te kopen. Naar de prijzen van Creative Cloud (725 euro per jaar) had ik al gekeken.
-
Jan 2, 2019 om 19:15Nep software gekochtDie -Algemene voorwaarden kopen bij andere verkopers- had ik niet gezien. Ze schrijven hun verkopers te screenen en dergelijke, maar met dat artikel 4 schuift Bol.com dus hopla toch zo de verantwoordelijkheid van zich af. AUCH! Die pakketten hebben bij bol.com heel gangbare hoge prijzen, dus het was zeker geen weggevertje. En je vertrouwt gewoon dat het goed en bonafide is, juist omdat je het bij Bol koopt, dat ook beweert met bonafide derden te werken. Het pakket is vanaf het begin al een nep pakket, mee gewerkt of niet, terwijl je juist een officieel pakket denkt aan te schaffen. Ik wil mijn geld dan ook terug, maar vrees nu dat dat wel eens moeilijk kan worden...
-
Jan 2, 2019 om 18:54Nep software gekochtIk heb mijn probleem inderdaad al neergelegd bij Bol.com en ik ben nog in afwachting van hun reactie. Intussen wil ik graag weten hoe het zit in zo'n geval, waarbij je koopt bij de grote webwinkel, maar geleverd krijgt door een extern bedrijf (dat inderdaad failliet is gegaan in september 2018).