Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: S.J. Houweling
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
May 8, 2022 om 22:28YoufoneIk las de berichten over Youfone. Zij handelen niet volgens de wet en er is sprake van oneerlijke handelspraktijken. Er zou een aangescherpte Europese richtlijn zijn die aangeeft dat er geen kosten mogen worden gevraagd om consumenten te beschermen tegen dataoverschrijding. Youfone rekent 50 cent. Youfone waarschuwt bij 80%, maar zou ook moeten waarschuwen bij 100% en dat 1 mb heel veel extra kost. Waarom zou je voor veel geld data verbruiken wanneer je voor weinig extra kan bijkopen? Youfone is de enige provider die deze foute praktijken heeft. Zelf snappen ze ook wel dat dit niet werkt, maar gaan toch door met dit foute businessmodel. Ze geven op hun site aan, dat ze bij overschrijding bij 60,50 eur het internet blokkeren. Bij mij was dit 88,90 eur. Het is dus willekeur en het wordt tijd dat dit stopt. Graag verzoek ik meer mensen die dit hebben ervaren, dit te melden en aan kassa hier een item over te maken.