Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: SureshSa
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Aug 4, 2022 om 10:08Waarom geeft Samsung geen garantie op mijn tv?Voor de duidelijkheid:
-ik wil niet het volledige aankoopbedrag terug, ik wil dat de tv wordt gerepareerd onder de fabrieksgarantie.
-Ik heb een normale prijs betaald van 622,- en zeker niet honderden euro's minder.
-Ik heb bewust bij Bol.com gekocht en geen vage webshop, dat die met samenwerkt met een louche partner had ik dus helemaal niet verwacht.
Ik heb gesproken met een jurist van de Consumentenbond en die gaf aan dat bij een rechtszaak waarschijnlijk zal blijken dat alle partijen vanuit hun optiek in hun recht staan om mij hulp te weigeren en waarschijnlijk komt het neer op een vergoeding van 60% van de aanschafprijs. Dus ik heb het aanbod van Bol.com maar geaccepteerd zodat ik een andere tv kan kopen, ik heb nu al een maand geen tv.
Ik heb wel klachten ingediend op het Europese platform ODT en de Consumentenbond en Consuwijzer tegen El Vidas en Samsung. Ik verwacht er niet veel van. Ik denk nog na over het toch inschakelen van een geschillencommissie of een rechtszaak tegen El Vidas, puur uit principe. Gewoon glashard ontkennen dat zij de eigenaar van Tv-Online zijn vind ik niet kunnen. En Samsung geeft aan dat zij weten van dit soort praktijken, de webshop stuurt de tv dan naar Samsung Hongarije voor reparatie in mijn geval omdat de code xxH is. Samsung Nederland doet zelf niks en blijkbaar vinden ze dat een normale manier van zaken doen.
Dus blijkbaar is het allemaal maar mijn eigen schuld, ik heb een wijze les geleerd want recht hebben en krijgen zijn twee verschillende dingen. Ik hoop dat ik andere mensen heb kunnen waarschuwen. -
Jul 29, 2022 om 10:34Waarom geeft Samsung geen garantie op mijn tv?Dank weer voor het meedenken allemaal.
Ik kom tot de volgende conclusies:
-We vinden het blijkbaar allemaal normaal dat een bedrijf vrij is om europese producten te verkopen maar dat er geen europese garantie wordt gegeven. El Vidas was wel degelijk de eigenaar van Tv-Online, zie deze link: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/reacties/item/bolcom-lost-problemen-met-tv-niet-op-reactie-el-vidas-tv-online/
-Dat Bol.com en andere aanbieders producten mogen verkopen, winst maken en verder geen verantwoordelijkheid hebben. Ik vind de vergelijking met Marktplaats niet opgaan, ik doe zaken met Bol.com: ik heb daar een account, ik betaal aan hun en ik krijg een factuur van hun.
-Er is een online economie opgezet en als ik daar als consument gebruik van maak krijg de schuld omdat ik de tv code's niet heb gecontroleerd, de aanbieder niet heb gecontroleerd en niet eerst heb ingelezen wat mijn juridische positie is. En dat het mijn eigen schuld is want had ik maar naar een stenen winkel moeten gaan.
-Samsung 2 jaar fabrieksgarantie geeft en ook al gaat de tv kapot binnen 2 jaar niks doet. De tv is gekocht in Nederland bij een nederlands bedrijf!
Dat de consument dit allemaal moet weten is toch helemaal niet realistisch, ik koop een tv bij een betrouwbaar nederlands bedrijf en betaal daar een normale marktconforme prijs voor. Bij het aanbod van Bol.com verlies ik 250 euro waarde als ik een verglijkbare toestel ga kopen, nadat ik al 622 euro heb uitgegegeven. Reparatie heb ik geinformeerd bij 2 bedrijven: dat kost ongeveer 300 euro als het aan het mainbord ligt en als het aan het beeldscherm ligt dan is reparatie niet mogelijk.
Op papier bestaan er misschien wel rechten maar om die rechten eventueel te krijgen moet je een rechtzaak starten wat belachelijk is. Ik ga nog een klacht indienen bij de consumentenbond en nog informeren wat de Europese geschillencommissie inhoudt. Ik laat weten hoe dit afloopt. -
Jul 28, 2022 om 16:25Waarom geeft Samsung geen garantie op mijn tv?Dank voor alle reacties.
Het blijft een vreemde gang van zaken, ik heb bij een groot nederlands bedrijf gekocht dan mag ik toch wel verwachten dat zij dit oplossen? Jullie geven aan dat ik dit van te voren had moeten controleren maar de verkopende partij Bol.com kan en moet dit als verkopende partij toch controleren? Waarom ben ik als consument hiervan de dupe. Waarom moet ik eerst een hele juridisch onderzoek gaan doen voordat ik een tv koop? Ik heb juist bewust bij Bol.com gekocht om dit soort dingen te voorkomen en heb wel degelijk gekeken naar verglijkbare prijzen en aanbieders voor dit toestel en ik heb een marktconforme prijs betaald en zeker niet honderden euro's minder.
Samsung geeft 2 jaar fabrieksgarantie die je vervolgens nergens kan claimen.Ik heb Samsung nl of benelux gevraagd dat als dit geen Beneluxmodel is bij welke onderdeel van Samsung ik dan terecht moet voor fabrieksgarantie? Het enige wat zij doen is verwijzen naar de verkopende partij, zij hebben er verder geen boodschap aan dat ik nu de dupe hiervan ben. Er staan hele mooie teksten op hun site maar vervolgens doen ze helemaal niks. Zij hebben toch de tv verkocht aan de verkopende partij en daar winst mee gemaakt. Of het nu een Benelux model is of niet. Zij moeten toch de verkopende partij aanspreken dat ze hun produkten op deze manier verkopen? Voor mij nooit meer een Samsung produkt en ik raad iedereen het ook af.
El Vidas geeft niet thuis, ze zeggen per mail dat ze nooit met Bol.com zaken doen en hebben gedaan. Maar Tv-online is van hun en ze hebben nog meer bedrijven onder ander namen Platte TV, Hello TV, Plaza TV. Ik vind dat dit oplichting van consumenten is, ongelooflijk dat dit zomaar mag. Voor mij ook duidelijk dat dit oplichters zijn en dat iedereen gewaarschuwd is. Zoals in een reactie staat zou je een rechtzaak moeten beginnen maar ik heb de middelen daar niet voor. Bol.com of Samsung zouden dat kunnen doen maar het is mij niet duidelijk waarom ze dit bedrijf niet aanspreken.
Ik heb inmiddels een coulance aanbod van Bol.com ontvangen voor 60% van de aankoopprijs als kadobon maar dat vind ik veel te weinig voor een tv die ik 1 jaar en 9 maanden heb kunnen gebruiken, daar koop ik geen vergelijkbare toestel voor. En ik wil ook niks meer via Bol.com kopen. Je krijgt daar ook alleen gewone helpdeskmedewerkers aan de lijn die hier geen beslissing over kunnen nemen dus daar kom ik niet verder mee. Ik overweeg een Europese geschillencommissie in te schakelen, iemand daar ervaring mee? Ik denk dat het ook weer tijd is voor een item van Kassa, er zijn zoveel klachten hierover.