Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: WilvdR
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Aug 20, 2024 om 14:23Post-nl brengt onterecht BTW + inklaringskosten in rekening.Helaas geen ervaring met het met succs aanvechten van de kosten.
Mijn ervaring: een bestelling van £12.48 voor 2 tweedehands cdtjes (waar hebben we het over...). Daarnaast betaal ik £7.75 verzendkosten plus Tax (VAT (NL)) £4.25. Vervolgens stuurt de verkoper het pakketje op, maar komt het aan als ik net voor drie weken op vakantie ben. Ik vind na terugkomst twee kaartjes waarop staat dat ik €11,21 inklaringkosten moet betalen. 1. ik had toch al BTW betaald 2. ik heb geen mogelijkheid gehad om "inklaringskosten" te betalen.
Na een terugbelverzoek meldt de PostNL mederwerker dat zij er niets meer aan kunnen doen want het is al teruggestuurd. Ik heb hen er op gewezen dat dit volstrekt niet getuigd van enige service, dat het pakketje van mij is maar zij het zonder het met mij te overleggen terugsturen, en dat ik het probleem nu zelf mag oplossen. Met dat laatste was de medewerker het niet mee eens, ik moest nl. uitsluitend aan de verkoper vragen of die het nog een keer wilde versturen. Maw. ik mag het wél zelf oplossen.
Hoe dan ook, PostNL doet helemaal niets voor je en verschuilen zich achter algemene (zelf verzonnen!) voorwaarden, internationale afspraken van de douane, en het gegeven dat ik de inklaringskosten niet tijdig betaald had en dat het een samenloop van omstandigheden is. Dat ik vind dat ze volstrekt geen service hierin verlenen kon hij niet beamen, al zag ik niet waarin PostNL mij wel heeft geholpen.
Kortom, PostNL verleent geen service en maakt hiermee geen reclame voor zichzelf. Erg jammer.