Antwoorden gegeven door: YpsilonX
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Sep 10, 2022 om 11:20Plus-Dental/Dr. Smile al weken onbereikbaar.
Update 4:
Mijn review is offline gehaald door Trustpilot, het gaat om de volgende review.
Vervolgens heb ik meerdere e-mailberichten met bewijsstukken naar Trustpilot gestuurd, waaronder een orderbevestiging. Er zal contact opgenomen worden met mij door het Content Integrity team. Ik heb ook een negatieve review geplaatst over Trustpilot waarop zij een reactie gegeven hebben. In mijn e-mails heb ik duidelijk gemaakt dat als er sprake is van illegale content in mijn review dat ik dan graag daarvan op de hoogte wordt gebracht zodat ik de review kan aanpassen.
Mijn review op Trustpilot:
Ik heb een negatieve review geplaatst over Plus-Dental/Dr-Smile. Zij vroegen mij om mijn gegevens en ik heb deze tot twee maal toe verstrekt. Éenmaal via de website van Trustpilot (openbaar) en éénmaal via de e-mail van Trustpilot. Zij hebben mij toen de zoveelste standaardbericht per mail verzonden. Vervolgens ontving ik een e-mail van jullie dat zij “de puntjes niet aan elkaar konden verbinden” en of ik jullie nog een bewijsstuk wilde sturen om mijn review online te houden. Ik heb jullie een orderbevestiging gestuurd en nog meer aanvullende informatie zodat jullie konden zien dat mijn review volledig op de waarheid berust is. Ik heb gemerkt dat jullie meerdere negatieve reviews verwijderd hebben terwijl die helemaal overeenkomen met mijn ervaringen. Tegelijkertijd laten jullie de positieve reviews staan waar je grote vraagtekens achter kan zetten. Dit bedrijf is via alle kanalen onbereikbaar voor klanten dan lijkt het mij logisch dat de negatieve reacties binnenstromen. Waarom hebben jullie mijn reactie verwijderd terwijl ik aan alle voorwaarden van Trustpilot voldaan heb en alle gegevens verstrekt heb? Ik heb al juridische stappen ondernomen tegen Dr-Smile en dat zal niet stoppen met het verwijderen van mijn review. Dr-Smile reageert op mijn review met onwaarheden. Zij claimen contact met mij te hebben opgenomen terwijl dit niet waar is. Waar kan ik dit aangeven? Waarom worden die reacties van hun niet verwijderd terwijl ik en andere klanten aangeven dat het niet waar is? Waarom wordt dat niet “geverifieerd”? Ik ben zeer teleurgesteld in de werkwijze van Trustpilot in deze. Je kunt stellen dat het een vorm van censuur is wat bedrijven zoals Dr-Smile in de kaart speelt.
Datum van ervaring: 07 september 2022
Antwoord van Trustpilot
Hi Ypsilon X,
Dankjewel voor het delen van deze ervaring.
Wij begrijpen dat het frustratie kan geven als je review tijdelijk offline is gehaald om te kijken of deze in overeenkomst is met onze richtlijnen. Als deze niet in strijd is met onze richtlijnen zal deze spoedig weer zichtbaar zijn op Trustpilot. Het lijkt nu misschien zo dat wij overleggen met de bedrijven omdat ze de mogelijkheid hebben om een review aan ons te rapporteren, maar ik kan je garanderen dat dit echt niet het geval is en zou hier graag wat meer over willen vertellen.
Omdat wij een open platform zijn waar wij ook vinden dat iedereen zijn mening vrij moet kunnen geven over de ervaringen die ze hebben gehad met bedrijven, dienen we ook een aantal richtlijnen te hebben om ervoor te zorgen dat de integriteit van ons platform bewaard wordt. Daarom hebben wij onder andere de functie voor zowel bedrijven als reviewers om reviews aan ons te rapporteren mochten deze in strijd lijken te zijn met onze richtlijnen. Hierbij kun je denken aan reviews die niet gebaseerd zijn op een echte ervaring of reviews die schadelijke en/of illegale content bevatten. Wanneer een bedrijf of reviewer een review flagt aan ons, betekent dit niet dat wij zomaar de review verwijderen en de rapportage als genoeg bewijs zien. In dit geval starten wij altijd een onderzoek in.
Wanneer ons Content Integrity Team een melding krijgt, door ofwel een bedrijf of een reviewer die een review gerapporteerd heeft, starten zijn een onderzoek en plaatsen de reviews naast onze richtlijnen. Bedrijven hebben geen enkele invloed op de uitkomst van dit onderzoek - als we dat zouden toelaten zouden wij ons zelf verloochen - wij zijn een onafhankelijk platform dat het dialoog wil faciliteren tussen bedrijven en reviewers. Zodra een onderzoek is afgerond en als je review in lijn is met de richtlijnen, zal deze review weer zichtbaar worden.
Vanuit je review heb ik vernomen dat je momenteel documentatie naar ons hebt gestuurd om de review te verifiëren. Hartelijk dank daarvoor. Ons Content Integrity Team zal hier spoedig mee aan de slag gaan. Het kan soms echter iets langer duren voordat je wat van ze hoort, aangezien ze een erge drukke afdeling zijn, maar ze komen spoedig bij je terug.
Bedrijven hebben echt geen enkele invloed op de uitkomst van dit onderzoek, en dit is ongeacht of ze betalen voor Trustpilot of niet. Alle beoordelingen worden gelijk behandeld en alle gerapporteerde reviews worden naast onze richtlijnen gehouden. Daarnaast laten wij ook altijd op de bedrijfspagina zien van een bedrijf hoe vaak ze beoordelingen rapporteren en ook wat de uitkomst hiervan is. Dit is er met het oog op transparantie - een van onze kernwaardes. Je kunt hier meer lezen over deze functie en hoe je deze kunt gebruiken: https://support.trustpilot.com/hc/nl/articles/360015600674-Transparant-reviews-rapporteren-bekijk-de-rapportage-activiteiten-van-een-bedrijf
Daarnaast spijt het ons om te horen dat het bedrijf geen actie onderneemt met betrekking tot de gekregen feedback. Trustpilot gaat over het delen en creëren van betere ervaringen. Wij moedigen bedrijven altijd aan om te reageren op alle reviews die ze ontvangen, ongeacht of de feedback lovend of kritisch is, maar uiteindelijk bepalen bedrijven zelf hoe ze hier mee omgaan en hebben wij hier geen invloed op - wij bieden enkel het platform. Op het Trustpilot-profiel is ook zichtbaar hoe vaak en hoe snel het bedrijf typisch reageert op reviews. Hier kun je lezen hoe je deze informatie kunt opvragen: https://support.trustpilot.com/hc/nl/articles/360015285980
Mochten bedrijven niet reageren op de review of onjuistheden vertellen, kun je ten alle tijden je review updaten om dit duidelijk te maken aan zowel het bedrijf als andere consumenten. Hier lees je hoe je een review kunt updaten:
https://support.trustpilot.com/hc/nl/articles/201839063-How-do-I-edit-or-delete-my-review-
Zo zullen andere consumenten zien dat er valse beloftes gemaakt worden. Je gegeven review kan dan andere helpen bij het nemen van een weloverwogen beslissing.
Daarnaast, heb je als consument ook de mogelijkheid om misbruik van een bedrijf met betrekking tot ons platform te vermelden. In dit artikel wordt uitgelegd wanneer je deze functie kunt gebruiken en hoe het onderzoeksproces zal verlopen: https://support.trustpilot.com/hc/nl/articles/223256747-Heeft-Trustpilot-een-klokkenluidersfunctie-
Hopelijk neemt ons Content Integrity team spoedig contact met je op en wordt je review weer online geplaatst. Nogmaals bedankt voor de feedback. Mocht je daar zin in hebben, dan ben je altijd welkom om je ervaringen een andere keer met ons te delen.
Met vriendelijke groet,
Sacha - Trustpilot
-
Sep 8, 2022 om 21:40Plus-Dental/Dr. Smile al weken onbereikbaar.Update 3:
Vandaag heb ik een e-mailbericht ontvangen van DrSmile met een link daarin om een afspraak te maken en een toelichting te geven over mijn situatie. Ik heb een bevestiging voor een afspraak ontvangen en er zal contact met mij worden opgenomen volgens het bericht. Omdat ik afgelopen maand al tal van geautomatiseerde e-mails ontvangen heb waarin er beloofd werd dat er contact zou worden opgenomen wat uiteindelijk niet gebeurde vraag ik mij af of er echt contact zal worden opgenomen. Het vertrouwen is helaas ver te zoeken. Wel lijkt dit op een lichtpuntje aan de horizon. Ik wacht het af en zal het eerlijk vermelden als er positieve ontwikkelingen zijn. -
Sep 7, 2022 om 16:37Plus-Dental/Dr. Smile al weken onbereikbaar.
Hallo YpsilonX,
Bedankt voor je Trustpilot-review over drsmile.nl.
We hebben onlangs contact met je opgenomen om je te laten weten dat drsmile.nl graag wat meer informatie zou willen over je ervaring, om wat meer duidelijkheid te krijgen. Helaas hebben ze de puntjes nog niet met elkaar kunnen verbinden, en daarom hebben ze ons gevraagd om je review te verifiëren.
Zo kun je je review online houden:
Het enige dat we nodig hebben, is wat documentatie over je ervaring met drsmile.nl. We accepteren verschillende soorten documenten, maar de meeste mensen sturen ons een screenshot van hun orderbevestiging of factuur. Hier vind je meer informatie over wat we zoeken en hoe je een screenshot maakt.
Welk type documentatie je ook stuurt, zorg ervoor dat de naam van drsmile.nl duidelijk zichtbaar is. Alle aanvullende informatie vergemakkelijkt de procedure (bijv. datum, naam, referentienummer).
Zodra we geldige documentatie hebben gezien, markeren we je review als 'geverifieerd'. Als we je documentatie niet binnen de komende 3 dagen ontvangen, moeten we je review helaas offline zetten totdat je contact met ons opneemt.
Documentatie indienen
Dit kan heel eenvoudig: stuur je documentatie simpelweg in een antwoord op deze e-mail. Je kunt screenshots rechtstreeks in je bericht invoegen, of deze als bijlagen toevoegen.
Privacy
We verwerken gegevens in overeenstemming met ons Privacybeleid. Stuur ons alsjeblieft geen gevoelige documenten zoals kopieën van paspoorten, medische dossiers of bankrekeninggegevens, of documenten die persoonsgegevens van iemand anders bevatten. Als je documentatie gevoelige informatie bevat of informatie die kan worden gebruikt om iemand op te sporen, te identificeren, contacteren of imiteren, zorg er dan voor dat je die delen verwijdert of onleesbaar maakt voordat je deze naar ons verzendt.
Wil je niet dat het bedrijf je referentienummer weet?
We zullen je documentatie niet delen met het beoordeelde bedrijf. Wel kunnen ze je referentienummer zien, tenzij je aangeeft dat je niet wilt dat deze informatie wordt gedeeld.
Heb je vragen?
Neem gerust contact met ons op door deze e-mail te beantwoorden.
Bedankt voor je medewerking!
Met vriendelijke groet,
Trustpilot Content Integrity Team
-
Sep 5, 2022 om 22:27Plus-Dental/Dr. Smile al weken onbereikbaar.Update:
ik heb via Trustpilot een reactie gekregen van Dr-Smile. Ik ben benieuwd of zij daadwerkelijk contact zullen opnemen met mij want andere klanten hebben soortgelijke reacties ontvangen terwijl er nooit contact met hen is opgenomen. Van MARITA5 kreeg ik het advies om contact op te nemen met ECCNederland. Een advocaat van hen heeft inmiddels contact opgenomen met mij voor aanvullende informatie. Ik zal jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen.
Antwoord van DR SMILE
Best YpsilonX,
We vinden het vervelend dat je een negatieve ervaring heb gehad, dit is natuurlijk niet onze bedoeling. We zouden graag met je in contact komen om ervoor te zorgen dat we je verder kunnen helpen zodat je hier een positieve ervaring aan overhoudt!
Met vriendelijke groet,
Team DR SMILE -
Sep 5, 2022 om 12:39Plus-Dental/Dr. Smile al weken onbereikbaar.
Trots adverteert Plus-Dental met de hoge score op Trustpilot. Hetgeen ook een reden is voor veel klanten om voor Plus-Dental te kiezen. Wat er niet bij gezegd wordt is dat ze kortingen bieden aan klanten als zij een positieve review plaatsen. De hoge score speelde in ieder geval bij mij persoonlijk wel een rol in het kiezen voor Plus-Dental. Wat meteen opvalt als je op de website kijkt is dat je nog steeds een afspraak bij hun kunt maken met een paar clicks. Maar telefonisch en per e-mail zijn ze niet te bereiken. Ook op de nieuwe naam Dr-Smile niet. -
Sep 5, 2022 om 12:09Plus-Dental/Dr. Smile al weken onbereikbaar.
Waarom vind ik dat Plus-Dental nalatig is en dat zij mij misleid hebben?
Begin dit jaar begon ik mijn behandeling bij Plus-Dental. Ik was bij hun uitgekomen nadat ik mij alvorens goed georiënteerd had. Er leken weinig risico's aan verbonden want Plus-Dental adverteerde actief met een 100% tevredenheidsgarantie. Dit hield in dat ik mijn geld terug zou krijgen als de behandeling niet het gewenste resultaat zou hebben indien ik mij aan de voorwaarden zou houden. Dit heb ik netjes gedaan. Het leek te mooi om waar te zijn dus ik heb het nogmaals telefonisch gevraagd aan een medewerker voordat ik aan de behandeling bij hen zou beginnen. Er werd mij verteld dat ik mij nergens druk over hoefde te maken en dat het echt zo was. Zodoende ben ik bij hen de behandeling gestart. Hierboven ziet u een e-mail waarin dat vermeld staat maar het staat ook gewoon op de website. Mag je adverteren met zo een tevredenheidsgarantie om klanten te trekken om dan vervolgens totaal onbereikbaar te zijn via alle kanalen?