Antwoorden gegeven door: a3ass
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Oct 3, 2012 om 17:03Virusscanner[quote=a3ass schreef op woensdag 3 okt 2012, 13:15]Ik heb het vermoeden dat er een tweede virusscanner of wel restanten ervan op mijn PC zitten, hoe en waar kan ik dit zien en hoe verwijder ik deze?
Bij voorbaat dank voor de reacties! -
Nov 9, 2010 om 22:12cv van buurman veroorzaakt brom in mijn huisBij mij was dit een hele tijd geleden ook het geval met de ketel van mijn buren. Er is toen een service monteur bij geweest die ik ken, en bij navraag bleek dat de afstelling van de ketel niet goed was. D.w.z. de ketel zuigt de zuurstof om te kunnen verbranden van buiten aan, deze gas/lucht verhouding moet aan een bepaalde waarde voldoen om een goede verbranding te krijgen. Na afstelling van de ketel (gasblok) geen last meer gehad.
Groetjes en succes. -
Jun 28, 2010 om 13:46nummer blokkerenKijk eens op www.flitzgsm.nl onder aan deze pagina staat een button "netwerkcodes per provider", als je hierop klikt krijg je een overzicht van de codes te zien en waarvoor ze dienen.
Succes! -
May 26, 2010 om 17:38glanzende verf "mat" maken[edit - off topic - de redactie]
-
May 26, 2010 om 13:38glanzende verf "mat" maken[edit - off-topic- de redactie]
Overigens succes, ik hoop dat iemand je kan helpen! -
Jan 14, 2010 om 12:51Na 3 maanden Geen Israpunt dus geen InternetIk heb aan KPN de volgende vraag gesteld:
Ik heb een kennis die in een apartement woont, zij heeft IPB aangevraagd bij KPN en er is op een gegeven moment een installatie monteur geweest, deze constateerde dat er geen ISRA punt aanwezig was in haar appartement en hij dus niets kon doen. Mijn kennis kan dus nu geen IPB krijgen omdat KPN zegt dat als er een ISRA punt in haar aapartement aan moeten leggen zij daarvoor de kosten moet betalen. Ik vind dit een vreemde zaak, volgens mij is KPN als netbeheeerder verplicht te zorgen voor een ISRA punt. Gaarne een reactie.
Mvrgr!
Hierop kreeg ik het navolgende antwoord:
De verwerking van uw e-mail heeft vertraging opgelopen. Onze excuses hiervoor.
Naar aanleiding van uw vraag kunnen wij u als volgt informeren:
Geen ISRA punt aanwezig of te vinden
Er zijn een viertal situaties waar een klant geen (beschikbaar) ISRA punt heeft:
Situatie 1 : op locatie is helemaal geen ISRA (wordt door OT geen ISRA genoemd)
Situatie 2 : ISRA is op locatie afgeknipt (wordt door OT geen Infra genoemd)
Situatie 3 : ISRA is op locatie weggewerkt/niet bereikbaar (bijv. door verbouwing)
(wordt door OT geen Infra genoemd)
Situatie 4 : ISRA is op locatie vol, bijv. door buren of zitnoggers (wordt door OT geen Infra genoemd)
Werkwijze per situatie
Situatie 1:
Vaste Telefonie aanvragen en daarna IPB bestellen. De ISRA zal dan wel gemaakt worden, maar tegen hogere kosten, omdat het een bijzondere aansluiting betreft. Dit probleem komt echter niet vaak voor, voornamelijk bij bijzondere locaties, zoals bijv. Een molen.
Situatie 2:
Dit komt vaak voor doordat bijvoorbeeld UPC het ISRA heeft weggeknipt. In dit geval moet er laswerk achteraf plaats vinden. Officieel moet de klant dit betalen, maar eigenlijk worden deze kosten niet in rekening gebracht.
Situatie 3:
Dit gebeurt vaak door verbouwingen. Elke klant is verplicht zijn ISRA vrij te hebben gemaakt, ook voor vaste telefonie. Het is dus echt het probleem van de klant, ook als de vorige eigenaar dit heeft gedaan. De klant kan wel een ISRA krijgen, door VT aan te vragen, maar zal ook hier weer meer kosten voor moeten betalen.
Situatie 4:
Dit kan opgelost worden door te leveren op het 2 de aderpaar of via het zitnogger proces. Eventueel wordt er op een andere lijn geleverd.
NB: het klopt dat KPN een leverplicht heeft voor VT van een ISRA, maar KPN mag hier Max. Een jaar over doen.
Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,
Mehmet Karadavut
KPN -
Jan 6, 2010 om 21:56Na 3 maanden Geen Israpunt dus geen InternetVolgens mij kan dit niet waar zijn, als jij IPB (Internet Plus Bellen) aanvraagd zit het bellen daarbij geïntegreerd vandaar de naam Internet+Bellen. Dus als jij bij een Provider zoals bv Tele2, of bij KPN (HetNet) zelf, die via de infrastructuur van KPN diensten aanbiedt dit aanvraagd dan moet KPN zorgen dat de infrastructuur daarvoor aanwezig is.
Het zelfde geldt namelijk ook voor de Energie, als jij in een laten we zeggen "Nuon gebied" woont en je laat bv. een huis bouwen, maar je kiest ervoor om vanwege de kosten als energie leverancier bv. "De Nedelandse Energie Maatschappij" te nemen dan moet NUON ervoor zorgen dat er een aansluiting bij jou in huis komt, zij zijn namelijk de "netbeheerder" evenals KPN dat is.
Groetjes en succes, van een oud KPN'er. -
Jan 5, 2010 om 15:38Na 3 maanden Geen Israpunt dus geen InternetAls ik het goed begrijp woon jij in een pand met meerdere bewoners?
Tegenwoordig is het zo dat iedere abonnee een eigen ISRA-punt in zijn woning moet hebben, dit komt voort uit het feit dat als er een ISRA-punt aanwezig is waarop meerdere abonnees zitten kan het voor komen dat er op het moment van een storingsmelding de bewoner van het pand waar het ISRA-punt zit niet thuis is of erger nog met vakantie en de storing, die eventueel tussen het ISRA-punt en de TFC zit niet door een meting is te lokaliseren. Een andere reden is de fruade gevoeligheid van een "centraal isra-punt".
Overigens is het aanleggen van een ISRA-punt in jou woning voor rekening van KPN. -
Apr 22, 2009 om 21:23vermeling telefoongids
Zie mijn reactie die ik op 22-04-2009 heb gegeven.
-
Apr 22, 2009 om 21:18vermeling telefoongids
Als u overstapt naar een andere provider dan wordt het telefoonnummer zoals dat in vaktermen heet "uitgeporteerd", dit betekend dat het nummer technisch overgedragen wordt aan uw nieuwe provider, uit privacy overwegingen (OPTA) verdwijnen op dat moment al uw gegevens zoals u bij uw latende provider geregistreerd stond automatisch uit de database, waaruit de inlichtingendiensten zoals bv. 1888, de gids op internet en de papieren gidsen putten.
Het klopt dus dat u dan niet meer geregistreerd staat en dus afhankelijke bent van de aanlevering van uw gegevens (wettelijk verplicht) van uw nieuwe provider.
Om dus weer in de telefoongids etc. vermeldt te worden moet u uw nieuwe provider opdracht geven om uw gegevens aan te leveren bij de Nummer Informatie Diensten van KPN (NID), meer informatie hierover kunt u vinden op de achterzijde van het wijzigingsformulier in uw telefoongids, let wel dit is een wijzigingsformulier de eerste aanleveringvan uw gegevens in de database moet door uw nieuwe provider geschieden.
Namens een voormalig medewerker van NID.